Anki Backman ny säljare av mötesstaden Eskilstuna

Anki Backman ny säljare av mötesstaden Eskilstuna

Anki Backman börjar arbeta på Eskilstuna Convention Bureau som säljande projektledare fr o m 16 januari 2012. Anki Backman kommer närmast från Åkers AB och har under många år arbetat på Sheraton Stockholm Hotel med att sälja, planera, arrangera och genomföra konferenser, kongresser och mässor. Hon har också en gedigen utbildning från Cornell University i New York inom ledning, marknadsföring och utveckling av mötesindustrin.

- Vi är både glada och stolta att Anki Backman valt att börja på Eskilstuna Convention Bureau. Glada för att vi får en väldigt kompetent och relationsstark säljare och projektledare som kommer att betyda mycket för att öka antalet konferenser i Eskilstuna. Stolta för att Anki ser betydelsen av ECB och vill vara med på att utveckla och stärka Eskilstunas roll som mötesstad, säger Patrik Andersson, affärsområdesansvarig för ECB och turistchef Eskilstuna Marknadsföring AB.

Mer information hittar du på: eskilstunaconvention.se

För mer information kontakta:
Patrik Andersson, turistchef Eskilstuna Marknadsföring AB, 070-540 81 61, patrik@marknadsforing.eskilstuna.se

Anki Backman, Sales & Project Manager, Eskilstuna Convention Bureau, 073- 854 03 73

Eskilstuna Convention Bureau (ECB)
ECB är en icke vinstdriven organisation med ett 30-tal medlemmar vars syfte är att marknadsföra Eskilstuna med Torshälla och Sundbyholm som en bra plats för affärsmöten, konferenser, mässor och evenemang. Ett arbete som innebär fler besökare, gästnätter, restaurangbesök och köp av aktiviteter i Eskilstuna. ECB drivs som ett affärsutvecklingsprojekt inom Eskilstuna Marknadsföring AB.

Mer information hittar du på: eskilstunaconvention.se