DesignTorget öppnar 4:e butiken i Oslo - samarbetar med Moods of Norway

DesignTorget öppnar 4:e butiken i Oslo - samarbetar med Moods of Norway

DesignTorget öppnar snart sin 4:e butik i Oslo, efter att där framgångsrikt ha introducerat det svenska varumärket under de senaste åren. Denna gång hyr man en lokal av norska kläd- och livsstilsföretaget Moods of Norway på Hegdehaugsveien, en välkänd shoppinggata där MoN kommer att bygga sin flagship store, ett showroom och huvudkontor.

-          Vi har haft en mycket positiv utveckling i Oslo även under den konjunkturpåverkade perioden, och har länge letat lokal längs det heta och välbesökta shoppingstråket Bogstadveien/Hegdehaugsveien. Moods of Norway är ju lite av ”Norges Weekdays”, har liknande målgrupper som oss, och blir en spännande granne för DesignTorget, säger DesignTorgets VD Lasse Folt.

DesignTorget och Moods of Norway planerar en gemensam öppning av sina respektive butiker torsdag 4 november, strax innan den norska advents- och julhandeln går igång.

För mer information kontakta: Lasse Folt, VD DesignTorget, tel +46-70 21 39 100 eller Malin Löfmark, Marknadskoordinator DesignTorget, tel +46-70 77 87 070

DesignTorget startades 1993 som en direkt försäljningskanal för formgivare och designers, och har på 17 år blivit Sveriges  mest kända varumärke inom sin bransch. Företaget driver idag 15 butiker i Stockholm, Göteborg,  Malmö, Uppsala,  och Oslo,  och beräknas 2010 omsätta drygt 130 MSEK. Man har ett välutvecklat nät av kontakter med designskolor, formgivare och producenter. Varje vecka väljer DesignTorgets jury ut det bästa bland de ca 30-40 produkter som lämnats in för ev försäljning. Företaget är sedan januari 2005 helägt av Novax inom Axel Johnson AB.