Dermarome satsar på brittisk probiotisk hudvård med Aurelia Probiotic Skincare

Dermarome utökar sin professionella produktportfölj i hela Norden med Aurelia Probiotic Skincare - probiotisk, flerfaldigt prisbelönat hudvårdmärke från England.

Aurelia Probiotic Skincare är ett brittiskt flerfaldigt prisbelönat och resultatinriktat hudvårdsmärke som kombinerar vetenskapligt dokumenterade probiotiska ingredienser med kraftfulla organiska extrakt.

”Vi ser fram emot vårt nordiska samarbete med Aurelia Probiotic Skincare. Att vi får in ett professionellt varumärke med en formulering baserad på probiotika passar perfekt in i vår varumärkesstrategi och vi ser en stor potential att öka marknadsandelarna i hela Norden.” Henning Nielsen CEO Dermanordic.

Aurelia Probiotic Skincare grundades av Claire Vero 2013. Tidigare hade hon en ledande roll på ett av världens största globala läkemedelsföretag. Hon var tidig med att upptäcka vilken effekt probiotika har på huden och var en av de första att innovativt utnyttja denna naturliga ingrediens i professionell hudvård. Aurelia Probiotic Skincare fortsätter att ligga i framkant i utvecklingen av probiotiska produkter.

”Probiotika i hudvård är en trend som inte mattas av utan snarare tvärtom. Vi ser fram emot att få arbeta med Aurelia Probiotic Skincare som är ett av de bästa varumärkena i segmentet. Med vår höga kompetens inom utbildning och försäljning kommer vi lyfta detta kraftfulla varumärke till en ny nivå.” Erika Bennerholt. VD Dermarome Sverige, Danmark & Finland.

”Vårt partnerskap med Dermarome och deras expertis på den professionella hudvårdsmarknaden kommer att spela en avgörande roll hur Aurelia Probiotic Skincare utvecklas på den nordiska marknaden. Vi ser verkligen fram emot vårt samarbete med denna nordiska koncern.” Chantal Sanders, Aurelia Head of Retail

Aurelia Skincare lanseras brett under hösten i hela Norden.

• Skönhet

• aurelia
  • hudvård
  • probiotika