Demando tar nästa steg genom att ta in nytt kapital kombinerat med kompetens

Demando ger Tech-talanger kontroll över rekryteringsprocessen och arbetsgivare chansen att hitta annars svårfångad kompetens. De första rekryteringarna är genomförda, nu tar företaget nästa steg och lanserar Demando i en större skala. För att kunna genomföra satsningen har man utökat företagets kompetens och kapital.

Vi har fått ett antal erbjudanden från olika riskkapitalbolag men tackat nej. Vi har valt en annan väg än vad många startups gör. Istället för att maximera pengarna har vi valt att gå en väg där vi kombinerar pengar och strategiskt kunskap kring digital kommunikation och marknadsföring. Vi har valt att samarbeta med digitalstrategerna Celebration Studios. Celebration hanterar såväl strategi som praktisk digital kommunikation och investerar i startups, där man förutom pengar även kan bidra med sin kompetens. Det vi egentligen hade behövt dyra investeringspengar för kan vi nu sköta "inhouse". Vi tror detta är ett bättre alternativ för oss i den tidiga men spännande fas vi är i. Vi vet att vår affärsmodell och tjänst tilltalar både talanger och arbetsgivare. På det här viset får vi jobba som vi är vana; hårt, effektivt och att med tajta resurser som ger resultat, säger Robert Areno, grundare och VD på Demando.

Demando har ett mycket intressant koncept och affärsmodell med ett duktigt team i grunden. Vi är väldigt glada att få vara med på Demandos spännande resa framåt, säger Jonas Eneqvist på Celebration.

Demando gör rekryteringen för arbetsgivare och arbetssökande i Techbranschen enklare och mindre smärtsam. Fördelarna är många. Bland annat så är kostnaden för Demandos tjänst betydligt lägre för arbetsgivare jämfört med traditionella rekryteringsplattformar och rekryteringskonsulter. Arbetsgivare får tillgång till en talangbank med utvalda Tech-talanger som är öppna för erbjudanden. Demando ger den arbetssökande verktyg till att vara anonym och lyfter samtidigt fram vad som krävs för att just denne ska vilja byta jobb.

Om vi gör det enkelt för Tech-talanger att ligga passiva, vara anonyma, få ställa krav och invänta rätt erbjudande, då skapar vi också underlag till att arbetsgivarna når ut till kandidaterna på ett kostnadseffektivt sätt, säger Robert Areno, VD på Demando.

Redan idag finns det närmare 1.000 Techtalanger registrerade på Demando.se samt ett hundratal intresserade arbetsgivare. Genom att vända upp och ner på rekryteringsbranschen och låta Tech-talanger få sätta kraven för vad som krävs för att de ska flytta på sig, tänker Demando förändra arbetsmarknaden.

För mer information kontakta Robert Areno, VD Demando Recruitment AB, Tel: 073-997 22 81, E-post: robert.areno@demando.se, www.demando.se

• tech
  • stockholm
  • startup
  • rekrytering
  • jobb
  • it

Demando förändrar sättet att rekrytera

Demando har gjort rekrytering enklare och mindre smärtsamt genom att tillgodose både arbetsgivare och arbetssökandes behov. Vi ger den arbetssökande verktyg till att vara anonym och samtidigt lyfta fram vad som krävs för att just denne ska vilja byta jobb. Arbetsgivare får tillgång till en talangbank med utvalda techtalanger som är öppna för erbjudanden. Demando ger dessa IT-talanger kontroll över rekryteringsprocessen och arbetsgivare chansen att hitta annars svårfångad kompetens.