Deloitte Umeå utvecklas och vill inspirera andra

Hälsovinsterna med att hålla sig i form är många och kända av de flesta. Effekterna av att trimma sitt företag är minst lika goda, hävdar revisions- och konsultföretaget Deloitte som nu har tagit fram ett konditionstest för regionens företag och organisationer.

Deloittes verksamhet kring Umeå fortsätter att växa. Det nya och utökade kontoret invigdes 2008 av näringsminister Maud Olofsson. Sedan dess har tio nya personer börjat på Deloitte i Umeå och man är nu 25 personer på kontoret.

- Inte minst har vi utökat med expertis inom skatt och redovisning, säger kontorschef Anders Rinzén .

En av tjänsterna som uppskattas av företag i regionen är ett ”Konditionstest” för företag som tar utgångspunkt i personlig motion och kondition och anpassar synsättet till en affärsverksamhet.

Deloittes Konditionstest är ett analys- och rådgivningsredskap som identifierar akuta åtgärder eller svaga områden som behöver förstärkas långsiktigt. Tanken är att vältränade företag är starkare, friskare och lever längre. På vägen upplever de större livskvalitet i form av starkare varumärke, nöjdare medarbetare och ägare.

- Vi kommer att möta och informera företagarna i Umeå under maj och efter sommaren för att presentera våra idéer. Vi ser fram emot arbetet och känner att regionen har kraft att utvecklas, säger kontorschef Anders Rinzén.

För mer information, vänligen kontakta Anders Rinzén på tfn 070-515 30 76.

Regioner

Deloitte erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt, riskhantering, finansiell rådgivning, business consulting och outsourcing av ekonomifunktioner. Vi är en del av det globala nätverket Deloitte Touche Tohmatsu med medlemsfirmor i 140 länder. Med förstklassig kompetens och lokal expertis samverkar vi inom nätverket för att skapa och skydda värden för våra klienter, oavsett var i världen de bedriver sin verksamhet. Samtliga 169 000 medarbetare världen över arbetar för att nå vår gemensamma vision –  To be the standard of excellence. I Sverige är vi 1 100 medarbetare vid ett trettiotal kontor.

Deloittes revisorer och konsulter enas av en samarbetskultur präglad av integritet, värdeskapande leveranser till våra klienter och marknaden, ett ömsesidigt engagemang och en styrka genom mångfald. Vi verkar i en miljö som genomsyras av kontinuerligt lärande, utmaningar och goda karriärmöjligheter. Våra medarbetare arbetar målmedvetet för att stärka det sociala ansvaret, bygga förtroende och ha en positiv påverkan inom sina respektive områden.