Deloitte ny sponsor på Moderna Museet

Moderna Museet och Deloitte tecknar ett treårigt sponsoravtal. Avtalet innebär att Deloitte stödjer Moderna Museets samlingspresentation i Stockholm och Malmö med tre miljoner kronor under tre år. Samarbetet med Moderna Museet är Deloittes största kultursponsringsprojekt i Sverige.

- Genom generösa donationer och kloka inköp i rätt tid har vi flera nyckelverk som placerar Moderna Museets samling bland de bästa i världen. Det känns naturligtvis fantastiskt roligt att presentera Deloitte, världens största nätverk av revisions- och konsultföretag, som ny sponsor för denna unika samling. På Deloitte är man liksom vi drivna av en passion att leverera världsklass inom våra respektive områden, säger Moderna Museets överintendent Lars Nittve om det nya samarbetet.

- Samarbetet innebär att vi kan erbjuda våra klienter och medarbetare unika konstupplevelser och evenemang i en av Stockholms mest intressanta byggnader. Moderna Museets spetskompetens och ledande roll stämmer väl in med våra egna kärnvärden och vision. Valet av samarbetspartner inom kultursponsring känns mycket inspirerande och spännande, säger Jan Berntsson, vd för Deloitte.

Deloitte bidrar till sina klienters långsiktiga utveckling genom ett antal tjänster och lösningar inom revision, skatt, verksamhetsutveckling och företagstransaktioner. Målsättningen är att ständigt utveckla dessa tjänster för att bidra till klienternas framgångar. Deloitte är världens största nätverk av revisions- och konsultföretag. Med 171 000 medarbetare i 140 länder levererar Deloitte tjänster till mer än 80 procent av världens största företag och även till stora nationella företag, offentliga verksamheter och tillväxtföretag. www.deloitte.se

Moderna Museet har en av Europas bästa samlingar av modern och samtida konst. Samlingen spänner över svensk och internationell 1900-tals konst fram till i dag och omfattar verk av konstnärer som Pablo Picasso, Edvard Munch, Henri Matisse, Sigrid Hjertén, Marcel Duchamp, Salvador Dali, Andy Warhol, Louise Bourgeois och Karin Mamma Andersson. Samlingen hör till en av Europas mest framstående, har stark karaktär och en fängslande  tillkomsthistoria. I dag presenteras Moderna Museets samling både i Stockholm och på Moderna Museet Malmö. www.modernamuseet.se

Kontaktpersoner:
Moderna Museet: Pressekreterare Maria Morberg, m.morberg@modernamuseet.se, 08-519 552 79.
Deloitte: Jenny Sjöberg, kommunikations- och varumärkeschef, jenny.sjoberg@deloitte.se, 075 246 32 50, 0733-97 12 50.