Smash! Maxi Sánchez lämnar Bullpadel och Lucia Sainz lämnar Asics för att signa ett treårigt avtal med Kuikma.

KUIKMA by DECATHLON gör dubbla stjärnvärvningar

Decathlons eget märke för padel, Kuikma, startar det nya året med att presentera två stjärnförvärv inom padelsporten - Maxi Sánchez och Lucía Sainz - för att representera märket under ett avtal som sträcker sig över tre år.

Samarbetet innebär att de nya ambassadörerna kommer att hjälpa varumärket att lyfta på den internationella marknaden genom att träna, spela och vara en del i utvecklingen av Kuikmas produkter. Detta är första gången märket slår sig in på den riktigt stora marknaden bland elitspelare inom sporten, men med samma filosofi som alltid -  att kunna erbjuda ett stort sortiment av produkter till ett rimligt pris.

PR 990 HYBRID: HÖGPRESTERANDE OCH TEKNISKT RACKET
Världsmästaren från 2020, Lucía Sainz, väljer i år att spela med PR 990 SOFT som är en racket med förlåtande effekt tack vare skummet soft-EVA och slagkraftig på grund av det unika konceptet Twin Tube Carbon. För att på bästa sätt föra sig på banan, har hon valt att spela i skon PS 900 DYNAMISM, som gör det möjligt att förbättra prestationen.

Maxi Sánchez, WTP-mästare 2018, kommer att debutera i PR 900 HYBRID. Denna racket är hård, precis och kraftfull i sina träffar och tack vare den sträva ytan ger det bättre skruv på bollen. Tillsammans med skorna PS 900 DYNAMIC, den mest kompletta skon för utövande på expertnivå, kommer skon ge den nödvändiga dynamiken som krävs vid tävlingssammanhang.
Utöver detta kommer Kuikma som varumärke att samarbeta med elitspelarna för att ta reda på deras behov och bygga upp designen för att tillsammans validera de kommande produkterna.

KUIKMA: DET MEST KONKURRENSKRAFTIGA VARUMÄRKET PÅ MARKNADEN
Teamet på Kuikma Study Center, beläget i Madrid (Spanien), arbetar genom att ta fram de bästa materialen på marknaden i samarbete med  forsknings- och utvecklingscentrumet i Lille (Frankrike), där Decathlon har sitt huvudsäte. Ambitionen är att förse produkter till padelspelare på alla nivåer, från amatör till elit, genom att erbjuda ett konkurrenskraftigt och rimligt pris.

Stjärntorget 2