Nyhet -

E-handelvärlden nämner Decathlons pop-up butik i sin artikel om e-handelsplattformen Tictail

Många företag, stora som små väljer Tictail som e-handelssystem för att få igång sin e-handel. E-handelvärlden publicerade nyligen en artikel om detta där Decathlons e-handelschef Anna-Linnea Abrahamsson pratar om varför Tictail valdes och vad planerna är för den växande e-handelssatsningen inom företaget.

Anna-Linnea säger i intervjun:

"Tanken bakom Tictail butiken är att erbjuda ett urval från vårt sortiment för våra kunder. Vi har ett stort påtryck från våra kunder som önskar att handla från oss online och därför har vi valt att använda Tictail som temporär lösning. Tictail är en fantastisk plattform som lämpar sig utmärkt för det behov vi har just nu.

Hon tillägger dock att detta endast är en tillfällig lösning fram tills att den egna e-handelsplattformen lanseras. Hon säger:

"Framöver, för att erbjuda det globala sortimentet på cirka 55.000 artiklar från Decathlon kommer vi att lansera en e-handel på en internutvecklad e-handelsplattform. När det blir, kan jag inte tala om men vi jobbar hårt för att lansera så snart som möjligt"

Stjärntorget 2