Göteborgsbyrån Dear Friends går segrande ur Chalmers upphandling

I maj 2011 gick Chalmers Universitet ut i en upphandling av sina kommunikationstjänster. Upphandlingen skedde i två etapper och ett 20-tal byråer deltog. Nu står det klart att Dear Friends i Göteborg är en av de aktörer som får förtroendet att förvalta varumärket.

Chalmers står inför många utmaningar. En av dessa är att utveckla och öka sin närvaro på webben. Den Göteborgsbaserade byrån Dear Friends har arbetat med vissa delar av chalmers.se sedan början av 2010. Arbetet är en process, som ännu är i sin linda, där endast ett fåtal av de kommunikativa implementeringarna har skett. Trots detta nominerades Chalmers, som enda högskola, till bästa webbplats av Microsoft på Microsoft Tech Days i mars 2011.

Tack vare sina framgångar i den prestigefyllda upphandlingen, där kreativitet var en viktig del i bedömningen, kommer Dear Friends i fortsättningen att få möjligheten att utöka sitt arbete med Chalmers. Byrån hoppas på att bredda sitt fokus och arbeta både digitalt och traditionellt och vidareutveckla det övergripande kommunikationskoncept man tog fram under arbetet med upphandlingen.

– Vi utvecklade ett helt koncept, med idéer som är kanaloberoende och applicerbara på hela Chalmers verksamhet. Vi tror och hoppas att dessa idéer kan hjälpa Chalmers att ta täten i den utveckling som sker inom universitetsvärlden, både lokalt och globalt, säger Fia Holmström, projektledare på Dear Friends.

Redan idag arbetar Dear Friends med flera stora företag, bland annat Stena Line, Tele2, Volvo Lastvagnar, MIO, Qmatic, Mont Blanc och Resia.

Arbetsgrupp Dear Friends:

Kundansvarig: Roger Brovik

Projektledare/Strateger: Fia Holmström, Alexander Sintorn

Art Directors: Odaj Mashalla, Daniel Sköld, Carl Wendestam

Copywriters: Erik Skoglund, Sara Persson

• byråbranschen
  • kommunikation
  • upphandling
  • anbud
  • chalmers tekniska högskola

VD och kundansvarig: Roger Brovik +46 704 180 720, roger.brovik@dearfriends.se
Projektledare: Fia Holmström, +46 700 707 073, fia.holmström@dearfriends.se

Med, såklart, vänlig hälsning,

Dear Friends

Dear Friends är en kommunikationsbyrå med ett digitalt fokus. Vi vet att de flesta företag har eller kommer att behöva en större digital närvaro. Och vi vet att de flesta företag vill arbeta med en byrå som har en strategisk kompetens, kan tänka kreativt och arbeta kanaloberoende. Och, såklart, en byrå som har kunskapen och kapaciteten att ta hand om hela jobbet, från idé till färdig lösning.
Dear Friends är vad vi heter, kompisar. Allt vi gör är baserat på jordnära värderingar, där fokus ligger på ärlighet, tillit och att ha roligt.

Roger Brovik

Presskontakt VD 0704180720