Skippa stekpannan – nu lanserar Tulip färdigstekt bacon

Skippa stekpannan – nu lanserar Tulip färdigstekt bacon

Danish Crown Foods Sweden inleder hösten med två stora bacon-nyheter för sitt varumärke Tulip. För alla som inte har tid för att steka, men ändå vill ha ett riktigt gott bacon, lanseras Tulip Färdigstekt bacon 50g. Dessutom introduceras fettsnåla Tulip Tärnad kalkonbacon 110g för den svenska marknaden.

Snabbt, enkelt och gott – nu lanserar Danish Crown Foods Swedens varumärke Tulip Färdigstekt bacon 50 gram. För att producera 100 gram färdigstekt bacon krävs 269 gram råvara och resultatet passar perfekt kall i till exempel sallader eller att värmas i ugn eller mikrovågsugnen för att användas i allt från ingrediens i hamburgaren, garnityr till pastan eller till bacon och äggröra.
– Det finns idag få baconprodukter i butiken som är färdigstekta, genom den här lanseringen vill vi underlätta för konsumenten att enkelt och snabbt kunna njuta av Tulips bacon när man har ont om tid eller av olika anledningar inte kan steka sitt bacon. Nu blir det enkelt att göra din favoritmacka till exempel även om du för tillfället inte har tillgång till ett kök, säger Jessika Höglund varumärkesansvarig för Tulip.

Spar tid i köket med fettsnålt tärnat kalkonbacon
Samtidigt introducerar Danish Crown Foods Sweden nyckelhålsmärkta Tulip Tärnad kalkonbacon 110g för den svenska marknaden. Idag erbjuder svenska dagligvarubutiker ofta skivat kalkonbacon, men sällan tärnade alternativ. Nyheten Tulip Tärnat kalkonbacon spar tid för den som har bråttom i köket och passar perfekt i salladen eller i en god pastasås.
– Kalkonbacon är fettsnålt och fullt av protein, så på det sättet är det nyttigare än traditionellt bacon. Det är också ett bra alternativ för våra konsumenter som av olika anledningar inte vill äta fläskkött, säger Jessika Höglund varumärkesansvarig för Tulip.

Danish Crown Foods Sweden är ett modernt livsmedelsförädlingsföretag som producerar kött- och charkprodukter. Företaget ingår i Danish Crown-koncernen som har anor från 1887 och säljer sina produkter i mer än 120 länder över hela världen.

Presskontakt Presschef +45 51 600 720

Danish Crown - Det moderna livsmedelsförädlingsföretaget