Recept Grillad Picanha med salsa fresca och bakad sötpotatis

Fredagskocken Mattias Larsson har tagit fram några recept med picanha av nöt. Här är Grillad Picanha med salsa fresca och bakad sötpotatis

Picanha är ett kött som är mört och smakrikt. Noga utvalt av högsta kvalitet som är gott att grilla, steka eller tillaga i ugnen. Picanha är välkänt i Sydamerika och mycket populärt.

Mer info finns på picanha.se

Picanha® är ett registrerat varumärke för Dalma Food AB.

Fotograf Hans Logren

• prisxtra
  • netto
  • recipe

För mer information, kontakta:

Paul Tolj, VD

Dalma Food AB

E-post: paul.tolj@dalmafood.se

Dalma Food är en svensk livsmedelsgrossist och importör grundat 1975. Levererar färskt och fryst kött till kunder i hela Sverige. Dalma Food har genom en hög kunskapsnivå, stor branschkunskap och en effektiv organisation möjlighet att tillgodose kundernas särskilda behov. Med producenter i Sverige och i övriga världen utvecklar man nya produkter för marknaden. www.dalmafood.se

Paul Tolj

Recept Grillad Picanha med barbequeglaze och färskpotatisquesadilla

Fredagskocken Mattias Larsson har tagit fram några recept med picanha av nöt. Här är Grillad Picanha med barbequeglaze och färskpotatisquesadilla Recepten har skapats för att lyfta fram det välsmakande köttet med goda tillbehör. Picanha är mört och smakrikt. Noga utvalt av högsta kvalitet som är gott att grilla, steka eller tillaga i ugnen. Picanha är något av en nationalrätt i Brasilien.

Recept Grillad Picanha och primörer med citron- och dragonsmör

Fredagskocken Mattias Larsson har tagit fram några recept med picanha av nöt. Här är Grillad Picanha och primörer med citron- och dragonsmör Recepten har skapats för att lyfta fram det välsmakande köttet med goda tillbehör. Picanha är ett kött som är mört och smakrikt. Noga utvalt av högsta kvalitet som är gott att grilla, steka eller tillaga i ugnen. Picanha är mycket populärt i Sydamerika.

Recept Grillad Picanha med saltbakad potatis och mojo

Fredagskocken Mattias Larsson har tagit fram några recept med picanha av nöt. Först ut är Grillad Picanha med saltbakad potatis och mojo Recepten har skapats för att lyfta fram det välsmakande köttet med goda tillbehör. Picanha är ett kött som är mört och smakrikt. Noga utvalt av högsta kvalitet som är gott att grilla, steka eller tillaga i ugnen. Mer information på www.picanha.se

Picanha det nya favoritköttet - nu som skivat!

Picanha är en relativt ny produkt på marknaden. Nu finns den även som skivad konsumentprodukt. I handeln från vecka 15 i utvalda butiker. Picanha har sitt ursprung i Sydamerika där den är väldigt populär. Picanha är ett mört och utvalt kött som passar utmärkt att grilla eller steka. Använd picanha istället för entrecote eller ryggbiff. Picanha® är ett registrerat varumärke för Dalma Food AB.

Picanha på Weber Truck Tour 2012

Picanha är en styckningsdetalj på fläsk-, kalv- och nötkött. Picanha uttalas [pick-ahn-ja] Picanha har sitt ursprung i Sydamerika. Utmärkt att grilla men har ett brett användningsområde. Picanha© är ett registrerat varumärke för Dalma Food AB. Weber Truck Tour 2012 I år firar Weber 60 års jubileum och arrangerar årets grillturné genom Sverige och Norge med 24 eventdagar.

Picanha på Hemköp, PrisXtra och Tempo

Inför årets grillsäsong kommer butikskedjorna Hemköp, PrisXtra och Tempo utöka sitt grillsortiment med Picanha® av nötkött. Picanha är en ny styckningsdetalj på den svenska marknaden. I Sydamerika och framförallt i Brasilien är den välkänd och mycket populär. Picanha är ett mört och smakrikt kött av hög kvalitet . Tips på hur man hanterar och tillagar Picanha finns på www.picanha.se

Picanha på Willy:s

Under vecka 15 kommer Willys att utvidga sitt grillsortiment med Picanha® av nötkött. Picanha är en mör och smakrik köttdetalj precis som ryggbiff eller entrecote. Styckningen har sitt ursprung i Sydamerikanska gränslandet Pampas och i södra Brasilien. I Brasilien är Picanha det mest populära köttet och det självklara valet när man ska grilla. Mer information finner man på www.picanha.se

Picanha presentation

Dalma Food AB annonserar artiklarna Picanha av nöt, hel och skivad i tidningen Butikstrender. I inlagan Sommar&Grill finns en beskrivning av Picanha - det nya favoritköttet I Brasilien anses Picanha vara den finaste köttbiten. Picanha älskas för den genuina smaken och möjligheterna att tillagas på olika sätt. Picanha passar utmärkt att stekas eller grillas direkt alternativt indirekt.

Picanhaburger©

Picanhaburger är helt ny produkt från Dalma Food. Picanhaburger är en färsk hamburgare av högsta kvalitet. 100% Nötkött där endast havssalt och svartpeppar tillsats. En unik förpackning för hållbarhet och presentation. Picanhaburger© mer än bara en hamburgare! Picanhaburger© är ett skyddat varumärke.

Picanha är tillbaka!

Picanha finns återigen i butikerna. Framgången i fjol har tagit köttdetaljen med ursprung i Sydamerika tillbaka till livsmedelsaffärerna. Nu finns ett alternativ till de traditionella köttbitarna. Prova och upplev ett mört nötkött med god köttsmak. Ett utvalt kött av högsta kvalitet!