Weeping Willows med Vänner

Weeping Willows med Vänner

Weeping Willows med Vänner – Dalhallas nya avslutningskonsert!

Enligt traditionen avslutas sommaren i Dalhalla med en konsert utöver det vanliga, så även nästa sommar! Det högaktuella bandet Weeping Willows kommer tillsammans med gästartister att leda publiken genom en kväll med musik, eld och ljusspel. En helt unik och minnesvärd upplevelse.

Låt dig förtrollas av högklassig musik och underhållning tillsammans med ljusupplevelser och brinnande eldar som möter Dalhallas vatten och karga bergväggar. Under den bara himmelen skapas ny magi i Dalhalla.

-Det känns fantastiskt att få vara med och skapa en ny era i Dalhalla och avsluta konsertsomrarna med en avslutningsshow i sin unika form, säger Magnus Carlsson från Weeping Willows

Närmare 100 000 besökare har sett den traditionella Fyrverkerikonserten genom åren vilket gör den till en av de mest uppskattade konserterna i Dalhalla. Nu går vi in i en ny era tillsammans med Weeping Willows och deras vänner!

-Vi vill skapa en helt ny upplevelse för vår publik som också känns rätt i tiden. Vi tar därför fram en ny show som ramar in sommaren med sitt helt unika uttryck, säger Conny Gesar på Rättvik Event.

I mars kom Weeping Willows tionde och Grammisnominerade studioalbum ”After Us”, som hyllades unisont av Sveriges journalistkår. Med nytt album i bagaget var bandet ute på en omfattande turné både under sommaren och hösten. Vintern har ägnats åt ”Christmas Time Has Come Tour”, för femte året i ordningen. Weeping Willows plats på den svenska livescenen är helt enkelt självklar och snart är de även en del av den traditionella Fyrverkerikonserten på Dalhalla.

Kvällens övriga artister presenteras längre fram.

Datum: 12 september

Biljettsläpp: 22 december kl 12:00 via dalhalla.se