Starta eget i sommar med Sommarlovsentreprenörerna

Starta eget i sommar med Sommarlovsentreprenörerna

Stiftelsen Teknikdalen arrangerar Sommarlovsentreprenör 2012 i både Falun och Borlänge efter förra årets succé i Falun. Är du mellan 15-19 år finns det fortfarande möjlighet att anmäla sig!

Kickoff-veckan äger rum 17-21 juni och avslutningsdagen är den 10 augusti. Där emellan får du möjlighet att driva ett eget företag som ditt sommarjobb. Du får hjälp att utveckla din idé, koll på allt man behöver veta för att starta eget på riktigt och möjlighet att få nya vänner som också vill testa på att bli företagare för en sommar.

Karin Perers är hållbarhetsstrateg på Falu kommun. Så här säger hon om förra årets Sommarlovsentreprenörer:

"Tjugo unga personer i kommunen har fått en viktig kunskap som haft betydelse för deras utveckling, plus att de ser företagande som ett tydligt alternativ till försörjning i framtiden. Genom SLE vet fler vad företagande innebär och nu vet de att de kan själva! Pengarna är väl investerade."

SLE består av följande element:

Kickoffveckan
En hel vecka fylld med övningar kring utveckling av affärsidéer och marknadsföring, studiebesök, besök från bank, skatteverket, UF och andra relevanta aktörer som man behöver känna till när man startar eget.

Veckoträffarna
Uppsamlingsträffar där tanken är att man får dela med sig av vad som hänt den senaste veckan i företaget samt få relevant input av något slag. Föreläsningar, sociala aktiviteter el. liknande efter behov.

Loggbok
En slags företagsdagbok där deltagarna får berätta om hur de upplever sitt företagande.

Avslutningsdag
En heldag där var och en får möjlighet att dela med sig av vad de varit med om under sommaren. Där går man också över vad som gäller i samband med avveckling av företaget.

Varje deltagare får 2000kr som startkapital.

Handledarna finns tillgängliga för stöd under hela sommaren.

Mer info finns på vår facebook-sida!

Anmäl dig här!

För mer information, kontakta Marcus Lind, Stiftelsen Teknikdalen, 0243-24 64 11