Nyhetsbrev från Stiftelsen Teknikdalen - Ideas into business

Nu lackar det mot jul och sista julstressen knackar på dörren. Hur noga man än planerar och parerar så dyker det upp "akuta" måsten i sista stund. Men snart är den efterlängtade julledigheten här.
Vi vill från Stiftelsen Teknikdalens alla personal tillönska dig en lugn och stressfri jul- och nyårshelg. De flesta av vår personal tar några dagars ledighet och vi finns på plats igen måndagen den 7 januari. Vill du nå någon av oss innan dess så försök med direktnummer under kontaktsidan.

En fröjdefull jul och ett lyckosamt nytt år
önskar

Ann-Louise Larsson, kommunikationsansvarig

Läs gärna nyhetsbrevet i webbläsaren: http://www.teknikdalen.se/loaders/newsletter.php?newsid=7ae703a549f2adcfced6148bd9fe583f

Resultaten talar för sig själv!

Julen står för dörren och nyår väntar runt hörnet. Det är mörkt och kallt i vårt län och många av oss ser fram mot den ledighet som helgerna ger möjlighet till. Hösten är ofta slitsam och när det i år finns särskilt goda förutsättningar till lång sammanhängande ledighet hoppas jag att vi alla tar chansen att ladda våra batterier. För det kommer att behövas.

Nationella klusterkonferensen 13-14 mars

Den 13-14 mars 2013 arrangerar SLIM-projektet den nationella klusterkonferensen i Dalarna. Under konferensens två dagar kommer vi gemensamt att identifiera och ge tips på hur de gap som finns mellan olika aktörer kan överbryggas av broar av aktörer som ser till att utveckling sker.

Hårt tryck på att få åka på studiebesök utomlands

Platserna i Leonardo da Vinci programmet är nu fulltecknade. 19 personer från 11 företag kommer under 2013 ta chansen att åka till ett annat europeiskt land för kompetens- och erfarenhetsutbyte.

Företagsinkubatorn- Ansök nu!

Företagsinkubatorns nästa seminarieomgång (Business Start) börjar den 16 januari. Kontakta oss om du är intresserad att vara med i kommande seminarier.

Nytt vintermagasin!

Låt dig inspireras av extreme Jon Olsson som inte räds för att varken slänga sig utför pisten som att förverkliga sina företagsidéer. Vill du pröva dina företagsidéer internationellt är Enterprise Europe Network redo att hjälpa till. Gröna affärer är intressanta i Kina och våra affärscocher säger; nätverkandet är ovärderiligt för att lyckas!

Innovativa miljöer behöver långsiktig finansiering, Annie Lööf (C)

Dalarna jobbar aktivt med utveckling av företag, innovativa idéer och finansiering - men det behövs en framtida långsiktig finansiering. Det är viktiga budskap som Stiftelsen Teknikdalen förde fram när näringsminister Annie Lööf (C) besökte Stiftelsen Teknikdalen under onsdagen den 12 december.

God Jul och gott nytt år!

God Jul och Gott nytt år önskar all personal på Stiftelsen Teknikdalen. Vi passar på att ta lite ledigt mellan jul och nyår och för en del av oss även fram till och med trettonhelgen. Därför kan det vara lite svårt att nå oss. För direktnummer till personalen, titta gärna under KONTAKT. Vi ses igen på det nya året!

Stiftelsen Teknikdalen initierar, driver och deltar i regionala, nationella och internationella projekt samt underlättar för nya affärskoncept och innovationer från idéstadium till marknaden. Samtliga aktiviteter som genomförs syftar till att generera ökad regional tillväxt och utveckling i hela Dalarna.