Nya regler för styrsystem

Nya regler för styrsystem

Nya regler för styrsystem!
-Dags att uppdatera kunskapen kring CE-märkning?

Det har införts nya regler kring styrsystem och det har även kommit en ny standard för skyddsavstånd och en ny robotstandard. Som företagare är det kanske inte helt lätt att ständigt hålla sig uppdaterad kring regelverket och därför anordnar Enterprise Europe Network tillsammans med Näringslivskontoret, Bollnäs Kommun ett seminarium i ämnet.

-Vi  vill underlätta för företag och ett sätt att göra det är att ordna seminarium som det här, säger Zanna Rudh på Enterprise Europe Network i Borlänge.

28 november anordnas en halvdag i Bollnäs där Tord Lindberg, Innovationer & CE, tar upp de nya reglerna och lär ut hur företagen bäst går tillväga för att CE-märka sina maskiner. Seminariet arrangeras tillsammans av Enterprise Europe Network och Näringslivskontoret, Bollnäs Kommun

-Näringslivskontoret, Bollnäs Kommun t tyckte att ämnet var intressant för företagen på orten och därför ville de gärna arrangera detta ihop med oss, säger Zanna Rudh, Enterprise Europe Network.

Kontaktperson: Zanna Rudh, 070-577 99 57