I våras lanserades den Cirkulära Industriacceleratorn av Cecilia Carter, Dalarna Science Park, Björn Legnerfält, Arctic Paper, Mia Eriksson, SSAB och Angelica Ekholm Dalarna Science Park.

Nu inleds en unik satsning för Dalarnas gröna omställning – välkommen på pressmöte tisdagen den 17 september hos Dalarna Science Park

I våras lanserade Dalarna Science Park en Cirkulär Industriaccelerator - den enda i sitt slag i Sverige. Syftet är att matcha etablerade industrier med start-ups och företag för att främja cirkularitet och nya affärsmöjligheter. Enkelt uttryckt – hitta entreprenörer som kan ta tillvara på industriernas avfall och restströmmar och omvandla detta till något långsiktigt hållbart.

De första matchningarna mellan industri och start-ups är nu genomförda och industriföretagen SSAB, Arctic Paper och Gevalia kommer under den 17 september att möta de entreprenörer ska arbeta med att ta tillvara restströmmar från respektive industri.

Media erbjuds ett unikt tillfälle att träffa representanter från både industri och start-up-företagen innan arbetet med restströmmarna har inletts. Detta under ett pressmöte tisdagen den 17 september kl. 13.00 hos Dalarna Science Park i Borlänge.

För anmälan eller frågor kontakta christina.sjöberg@dalarnasciencepark.se.
Vi önskar din anmälan senast den 16 september.

Välkommen!

Tid: Kl. 13.00