Möt Marit Paulsen och Rebecka Carlsson på The Meeting Point i ett ärligt samtal om utmaningar & drivkrafter

Under onsdagen äntrar Marit Paulsen (FP) scenen på The Meeting Point och ger en ärlig bild av sina drivkrafter och utmaningar tillsammans med språkröret för Grön Ungdom, Rebecka Carlsson (MP). Frågan de bland annat diskuterar är ”Vad behöver nästa generation ta sikte på?”

Under de två kreativa dagarna på The Meeting Point har ett drygt hundratal ungdomar och något mer mogna kvinnor och män mötts för att dela med sig av sina tankar och idéer om hur man tillsammans löser och tar sig an problem och utmaningar.

Tisdagens case fokuserade på Hur skapar vi ett Borlänge för alla? Hur klimatutbildar man en hel stad? och Vilka är våra framtida kompetensbehov? Onsdagen fortsätter med en samling case från Peace & Love 2012, Högskolan Dalarna, Spendrups, Latinamerikagrupperna

Onsdagen fortsätter med de kreativa lösningarna och tanken är att den kreativa mötesplatsen diskuterar världens viktigaste frågor i öppna forum. Deltagarna utbildades under måndagen och tisdagen i delaktighetsprinciper och processer och de fick även möjlighet att använda sina kunskaper tillsammans med människor med varma hjärtan och skarpa hjärnor från olika sammanhang. Detta fortsätter även under onsdagen. Media är välkommen att följa processen.

Under onsdagen kl 11 kommer Pär Holmgren och Gabriella Blomgren, Artister för miljön, TCO Development att deltaga och inspirera.

Media är välkomna till onsdagens presskonferens

När: tisdag den 27 juni 2012 kl 14.45. Kl 15.00 rekommenderar vi Mark Edwards, Världsberömd miljöfotograf – www.hardrainproject.com – i hörsalen. Kl 15.45 står Marit och Rebecka på scenen.

Var: Ljusgården, Teknikdalen, Forskargatan, Borlänge

Mer information finns på: www.themeetingpoint.se

För mer information ang press- och mediafrågor, kontakta kommunikationsansvarig Ann-Louise Larsson, Stiftelsen Teknikdalen, 070-695 62 92 . För information om The Meeting Point, kontakta Marcus Lind, 070-667 22 82  eller Mosa Alasaly, 073-846 94 00