Leo, Simon och Madeleine delar av med sig tillsammans med The Meeting Points deltagare

Kreativiteten och delaktigheten är på topp när The Meeting Point går in på nummer två av mötesdagar, 25-27 juni. På plats under tisdagen är Leo Razzak som utsågs till Sveriges framtida ledare 2012, och inspirerar deltagarna på plats. Även Simon Flato från Sustainergies delar med sig av hållbarhets- och ledarskapsidéer tillsammans med den sociala entreprenören Madeleine Opira, författare till ”Generation Integration”.

Under måndagen rörde sig ett hundratal deltagare i olika åldrar och från skolor, företag och organisationer i Teknikdalens lokaler. Alla deltagare möttes i kreativa samarbeten för att bidra till lösningar av Region Dalarnas, SSABs, CEMUSs samt KNUTs frågeställningar. Under tisdagen fortsätter inspirationen och de kreativa lösningarna och tanken är att den ökar ytterligare och inspirerar till fler tankar och idéer. Syftet och tanken med eventet är att hålla en kreativ mötesplats där världens viktigaste frågor diskuteras i öppna forum. Deltagarna utbildades under måndagen i delaktighetsprinciper och processer och de fick även möjlighet att använda sina kunskaper tillsammans med människor med varma hjärtan och skarpa hjärnor från olika sammanhang. Detta fortsätter under tisdagen. Media är välkommen att följa processen.

Under tisdagen fortsätter även processen att ta fram förslag till lösningar på tre nya case från Borlänge kommun (Hur skapar vi ett Borlänge för alla?), Borlänge Energi (Hur klimatutbildar man en hel stad?) och Högskolan i Gävle (Vilka är våra framtida kompetensbehov?).

Media är välkomna till tisdagens presskonferens

När: tisdag den 26 juni 2012 kl 10.00
Var: Ljusgården, Teknikdalen, Forskargatan, Borlänge

Deltagare: Leo Razzak, vald till Sveriges framtida ledare 2012, Simon Flato från Sustainergie och sociala entreprenören och författaren Madeleine Opira