Kinesisk delegation möter dalaentreprenörer

På måndag den 13 februari besöker representanter från vänorten Wuhan i Kina sex stycken dalaföretag. Enterprise Europe Network tillsammans med Stiftelsen Teknikdalen arrangerar företagsmöten. Syftet är att företagen ska utbyta erfarenheter med Kina och stärka sin export och/eller import.

Det blir sex dalaföretag som kommer att utbyta erfarenheter med företag och affärsrepresentanter från Wuhan i den kinesiska provinsen Hubei. Arrangemanget i form av affärsutbyten genomförs under måndagseftermiddagen i en timmes långa möten mellan lämpliga partners. Under onsdagen 15 februari sker studiebesök i Leksand till miljötekniska företag. Det blir sex dalaföretag som kommer att finnas på plats tillsammans med Wuhan Foreign & Overseas Affairs Office och Wuhan Commercial Bureau.

– Vi ser framemot besöket och kommer att arbeta hårt för att genomföra affärer med kineserna som vi ser som det främsta målet med besöket, säger Marie Ericson, Enterprise Europe Network. Detta besök är en uppföljning till det stora eventet som skedde i september 2011, och det är verkligen kul att kontakterna fortsätter och ger resultat menar Marie Ericson. Vi kommer även att erbjuda dem några fritidsaktiviteter, bl a att prova på att åka snöskoter, fyrhjuling samt att lära sig pimpla.

I samband med besöket är media välkomna att möta den kinesiska delegationen och dalaföretagarna.

När: måndag den 13 februari kl 13.00-13.30
Var: Stiftelsen Teknikdalen, Forskargatan 3, Borlänge

För mer information, kontakta kommunikationsansvarig Ann-Louise Larsson, Stiftelsen Teknikdalen, 070-695 62 92.