​Från Falun till Wuhan – Extuna Heating Products skriver affärskontrakt i Kina

​Från Falun till Wuhan – Extuna Heating Products skriver affärskontrakt i Kina

Från Falun till Wuhan – Extuna Heating Products skriver affärskontrakt i Kina

Två års intensiva kontakter mellan EXTUNA Heating Products i Falun och det kinesiska företaget Jiang Cheng Boiler Manufacture Company i Wuhan i centrala Kina har äntligen resulterat i ett affärskontrakt.

Extuna tillverkar värmepannor och var intresserade av att introducera dem på den kinesiska marknaden, som en del i sin satsning mot den kinesiska marknaden anställde de för två år sedan kinesiskan Xina Liu Lang, som har varit en viktig del för att affärerna skulle utvecklas i positiv riktning.

För ett par år sedan föddes idén om att nå den kinesiska marknaden. Genom kontakter med Enterprise Europe Networks kontor i Borlänge blev man erbjudan att delta på en affärsresa till Borlänges vänort Wuhan, i centrala Kina. På plats i Wuhan arrangerades en matchmaking, där svenska och kinesiska företag gavs möjlighet att delta på förbokade affärsmöten. Det var där Extuna fick kontakt med det kinesiska företaget Jiang Cheng Boiler Manufacture Company.

Efter flera besök och diskussioner beslutade de två företagen sig för ett samarbete. En process som tagit över två år att finna de rätta formerna för och där Extuna har haft stor nytta av Enterprise Europe Network i Dalarna men även dalakontoret ”Swedala” som finns i Wuhan.

Den ursprungliga iden var att sälja Extunas produkter på den kinesiska marknaden. Men nu har företagen enats om att den bästa formen för samarbete är att Extuna bidrar med sin gedigna kunskap för att på så sätt utveckla det kinesiska företagets befintliga produkter.Men de båda företagen kommer även att tillsammans utveckla en helt ny serie med produkter för den kinesiska marknaden.

Den 2 juni kommer det att bli ett officiellt kontraktstecknade i Wuhan mellan Extuna Heating Products och Jiang Cheng Boiler Manufacture Company.

För mer information, kontakta vd Peo Persson från EXTUNA Heating Products i Falun,
tel 070-642 33 36