Anders Ovesson, Business Development Manager, Contract Logistics hos Dachser

Dachser Swedens fortsatta satsning på logistiklager

I samband med Dachser Swedens investeringar i nya lokaler i Jönköping samt Landskrona satsar företaget på ökad lagerhållning på båda orter. Detta går hand i hand med logistikföretagets senaste rekrytering av Anders Ovesson, Business Development Manager för Contract Logistics.

Anders Ovesson trädde den 15 april in i en ny roll hos Dachser Sweden som Business Development Manager för Contract Logistics – en roll som ska länka samman företagets lösningar för vägtransport, sjö- och flygfrakt samt lagerhållning.

Inom ett års tid kommer Dachser Swedens två nybyggda filialer stå klara i Jönköping och Landskrona. De nya filialerna kommer, utöver företagets nätverk för vägtransport över hela Europa, att erbjuda kunder ett ökat utbud av tredjepartslogistiklager som täcker distributionen i hela Norden. Filialen i Jönköping utökar med flytten sin lagerverksamhet till att omfatta 11 000 pallplatser i ett 10 000 kvm stort tredjepartslogistiklager, jämfört med de tidigare 5800 pallplatserna. Söderut flyttar filialen som för närvarande är belägen i Malmö till Landskrona, och i de nya lokalerna inkluderas ett tredjepartslogistiklager på 5000 kvm med en takhöjd på 17,5 m, vilket erbjuder cirka 11 500 pallplatser.

”Nu utökar vi vårt utbud med lagerverksamhet till fler områden i Sverige. Därmed är det ett självklart steg att rekrytera kompetent och erfaren personal inom området. Anders är en viktig del av vår satsning på logistiklager,” säger Carl-Johan Westas, Country Manager European Logistics, Dachser Sweden.

Optimala lösningar för lagerhållning

Anders har med sina 30 år i branschen en gedigen erfarenhet av att ta fram och skapa lösningar för kunder. Innan han anslöt till Dachser Sweden arbetade Anders som Business Development Manager hos DSV.

”Dachser har med ett sömlöst globalt nätverk och strategiskt geografiskt placerade lager, en optimal lösning för lagerhållning. Jag ser fram emot att komma ut och presentera detta för våra potentiella kunder,” säger Anders Ovesson, Business Development Manager, Contract Logistics. ”Vi erbjuder långsiktiga kundspecifika lösningar för lagerhållning som inkluderar flera mervärdestjänster, såsom etikettering, särskilda förpackningar samt display- och produktmontering. Detta i samklang med IT-integrerade lösningar som erbjuder transparens genom hela logistikkedjan.”

Dachser är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika tjänster inom två affärsområden: Dachser Air & Sea Logistics och Dachser Road Logistics. Företagets utbud avrundas med heltäckande tjänster för kontraktslogistik och branschspecifika lösningar. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar jorden runt.

Tack vare cirka 34 000 anställda på 382 platser runt om i världen uppgick Dachsers konsoliderade nettointäkter till cirka 7,1 miljarder euro för 2023. Samma år hanterade logistikleverantören totalt 77,4 miljoner försändelser med en sammanlagd vikt på 40,0 miljoner ton. Landsorganisationer representerar DACHSER i 43 länder.

Du hittar mer information om Dachser på www.dachser.se

Elin Bergström

Presskontakt Communications Consultant Nordic +4520788267