Telia Cygate prisas stort av säkerhetsleverantören Check Point – årets Partner i både Sverige och Finland

Storslam för Telia Cygate som blev årets partner till det världsledande cybersäkerhetsföretaget Check Point i både Sverige och Finland.

– Jag är oerhört stolt att vi får den här utmärkelsen. Det är ett kvitto på vår position som ”home of experts” för säkerhetskompetens. Check Point är sedan många år en strategisk partner till Telia Cygate och vi besitter otvetydigt den tyngsta Check Point-kompetensen på marknaden. Vi har under flera år byggt kunskap och teknisk förmåga kring Check Point lösningar inom Telia Cygate och i resten av Telia-koncernen, och har idag flera av de mest avancerade certifieringarna man kan ha på dess lösningar, säger Fredrik Sidmar, VD på Telia Cygate.

Själva nomineringen för den svenska marknaden löd:

Telia Cygate & Telias har tillsammans en djup säkerhetskomptens på den svenska marknaden. Det är vår största partner som fortsatt har stor potential att växa. Under det senaste året vann Telia Cygate och Telia flera stora affärer, men en specifik i offentlig sektor står verkligen ut från de andra. En vinst där Telia Cygate ledde vägen med sin kompetens och som i kombination med Check Points beprövade erfarenhet och unika skalbara plattformar gav ett rejält övertag mot konkurrenterna.