Nytt partneravtal: Cygate Måldata ny partner till Hitachi

Hitachi Data Systems och Cygate Måldata har tecknat ett partneravtal om försäljning av Hitachis lagringssystem. Cygate Måldata har ett marknadsfokus på nätverks- och telekomlösningar. – Cygate Måldata tillför värdefull kompetens genom sitt fokus på stora komplexa nätverkslösningar med inriktning på telekom, säger Leif Holmström, försäljningsdirektör vid Hitachi Data Systems i Sverige. – Avtalet är strategiskt viktigt för oss. Många av våra nuvarande kunder efterfrågar storagelösningar och Hitachis produkter för SAN-lösningar (Storage Attached Network) kompletterar vårt nuvarande erbjudande mycket väl, säger Bengt Lundgren, VD för Cygate Måldata. Cygate Måldatas kunder får direkt tillgång till Hitachis produkter och vi kan erbjuda våra kunder bättre service till en lägre kostnad. Value Added Reseller-avtalet, som redan trätt i kraft, innebär att Cygate Måldata är en av Hitachis primära partners. Kontakt: Curt Ingedahl, Marketing Director Nordic Hitachi Data Systems AB, 08 624 64 00, curt.ingedahl@hds.com Bengt Lundgren, VD Cygate Måldata AB, Tel: 08-630 50 10, Mobil: 070-630 50 10, bengt.lundgren@cygate.se Om Cygate Måldata Cygate Måldata arbetar som systemintegratör och erbjuder tjänster, produkter och lösningar inom säker IT-infrastruktur. Cygate Måldata ingår i Cygate-koncernen, som finns representerad i Sverige, Finland och Danmark. Cygate-koncernen erbjuder säkra infrastrukturlösningar inom röst-, data- och videokommunikation. Vi designar, installerar och underhåller nätverkslösningar baserade på IP-teknologi, som kombinerar våra egna lösningar med produkter från våra partners. Cygate tillhandahåller också lösningar för administration och övervakning av system och nätverk. Vår utbildningsverksamhet säkerställer att kundens IT-investeringar får ett optimalt utnyttjande. Om Hitachi Data Systems Hitachi Data Systems är branschens snabbast växande företag och ledande leverantör av kompletta data-lagringssystem. Genom vår strategi True North levererar vi lösningar som förenklar, skyddar och optimerar våra kunders it-infrastrukturer. Våra produkter omfattar såväl stora lagringssystem som mindre och medelstora moduluppbyggda system för distribuerad lagring, hanteringssystem, professional services samt kringutrustning levererad av våra samarbetspartner. Hitachi Data Systems har 2 700 anställda och är representerade i över 170 länder. Hitachi Data System är ett helägt dotterbolag till Hitachi Ltd. Ytterligare information finns på www.hds.com Om Hitachi Ltd Hitachi, Ltd., (NYSE: HIT) med huvudkontor i Tokyo, Japan, är ett av världens ledande företag inom elektronik-området. Företaget omsatte år 2003 81,4 miljarder US-dollar (bokslut 31 mars 2004) och hade 326 000 anställda i hela världen. Hitachi tillverkar och marknadsför en lång rad produkter som datorer, informationssystem, konsument-produkter inom elektronik och utrustning för industriell kraftproduktion. Ytterligare information finns på www.hitachi.com