Cygate tecknar avtal med Network Physics

Svenska Cygate AB har tecknat partneravtal med Network Physics, hårdvaruleverantören som under den senaste tiden haft framgångar på marknaden med sin prisbelönta produkt NetSensory. Avtalet innebär att Cygate blir Network Physics nordiska partner. - Network Physics har en innovativ produkt som utmanar de etablerade lösningarna på marknaden. Med sin nät- och applikationsanalys ger NetSensory användaren värdefull information direkt från start. Trafik och svarstider visas tydligt i förhållande till klienter, nät och server vilket ger nya insikter om nätets utnyttjande och prestanda i förhållande till applikationer och servrar, säger Niklas Håkansson, ITM Sr SE på Cygate. Network Physics är en ny aktör på den nordiska marknaden som tillsammans med Cygate nu lanserar ett efterfrågat analysverktyg. Många företag och organisationer efterlyser idag kunskap om hur användarupplevd applikationsprestanda påverkas av nätverk, servrar och applikationer. - De flesta kunder idag efterfrågar inte bara produktkunskap utan även best-practice, vilket har haft en avgörande betydelse för vårt val av samarbetspartner. Cygate har kompetens och erfarenhet inom såväl nätverksintegration som IT-management. TeliaSoneras förvärv av Cygate gör att vårt samarbete blir än viktigare då vi kommer att få se nya nättjänster på marknaden som ställer krav på bättre förståelse och en helhetssyn på IT som funktion, säger David Olsson, Nordenansvarig för Network Physics. För mer information, kontakta: Niklas Håkansson, ITM Sr SE Cygate AB, e-post: niklas.hakansson@cygate.se, mobil: +46 70 645 98 21 David Olsson, Nordenansvarig Network Physics, e-post: dolsson@networkphysics.com mobil: +46 70 545 20 80 Om Cygate AB Cygate AB ägs av TeliaSonera och är en ledande nordisk leverantör av tjänster, produkter och lösningar inom säker IT-infrastruktur. Cygate-koncernen har ca 240 anställda och finns representerad i Sverige och Finland. Vi designar, installerar och underhåller nätverkslösningar baserade på IP-teknologi, som kombinerar våra egna lösningar med produkter från våra partners. Cygate tillhandahåller också lösningar för administration och övervakning av system och nätverk. Vår utbildningsverksamhet säkerställer att kundens IT-investeringar får ett optimalt utnyttjande. För mer information, se: http://www.cygate.se Om Network Physics Network Physics utvecklar marknadsledande appliancelösningar för att i realtid analysera användarupplevd applikationsprestanda och kvalitet. Företagets produktlinje NetSensory gör det möjligt för IT-avdelningar att upptäcka, felsöka och förstå orsaker till bristande prestanda och kvalitet, för både data och telefoni. NetSensory ger beslutsunderlag inför förändringar och utbyggnad av infrastruktur baserat på fakta istället för subjektivt tyckande. Automatisk analys gör att felorsaker kan isoleras och åtgärdas innan driften påverkas. Detta till en lägre kostnad då rätt kompetens för felavhjälpning direkt kan allokeras. IT-avdelningen kan dessutom på ett enkelt sätt kvantifiera och presentera sin leverans mot företagsledning och användare. Med en startkostnad på $9,995 USD, minimal implementationstid och ett enkelt användargränssnitt är NetSensory synnerligen lämpad för mellanstora organisationer, men även stora företag som vill övervaka användarupplevd prestanda globalt. För mer information, besök www.networkphysics.com