Cygate Måldata och RSA Security raderar gränser för nordisk flygpersonal

Tecknar nytt avtal med MyTravel kring säker inloggning åt kabinpersonalen i Norden Cygate Måldata har tecknat ett nytt avtal med MyTravel om leverans och implementering av RSA Securitys produkt för säker inloggning – RSA SecurID®. Avtalet är värt cirka 500,000 SEK, och ger de drygt 850 användarna i kabinpersonalen säker tillgång till intranät och e-mail oavsett om de arbetar lokalt eller via en fjärranslutning. Genom RSA SecurID® två-faktors autentisering, där användarens personliga PIN-kod kombineras med en engångskod från en SecurID® dosa, har man möjlighet att ersätta statiska lösenord och markant öka säkerheten. ”Det är helt avgörande för vår verksamhet att våra nätverk är säkrade från dataintrång. Hittills har vår kabinpersonal saknat möjligheten att få tillgång till bolagets interna information eftersom säkerhetsriskerna har varit för stora. Den här lösningen möjliggör tillgång till intranät utan att säkerheten tummas på, säger Lars Johansson, säkerhetschef på MyTravel. ”Säkerheten är kanske den enskilt viktigaste frågan för många av våra kunder idag. Lösningen från RSA Security tillgodoser kundernas behov av en säker, kostnadseffektiv och central administration av rättigheter, inloggning och verifiering,” säger Bengt Lungren, VD Cygate Måldata. ”I takt med att kraven på mobilitet ökar blir valet av autentiseringsmetod oerhört kritiskt” säger David Olsson, Affärsområdeschef RSA Security. Engångslösenord med hjälp av SecurID® är för många kunder det som gör det möjligt att ha personal stationerad på fältet utan att behöva investera i en dyrbar IT-infrastruktur. För mer information, kontakta: Bengt Lundgren, VD Cygate Måldata AB Tel: 08-630 50 10 Mobil: 070-630 50 10 bengt.lundgren@cygatemaldata.se David Olsson, Business Manager Sweden RSA Security Tel: 08-725 09 04 Mobil: 0709-414804 dolsson@rsasecurity.com Cygate Måldata arbetar som systemintegratör och erbjuder tjänster, produkter och lösningar inom säker IT-infrastruktur. Cygate Måldata ingår i Cygate-koncernen, som finns representerad i Sverige, Finland och Danmark. Cygate-koncernen erbjuder säkra infrastrukturlösningar inom röst-, data- och videokommunikation. Vi designar, installerar och underhåller nätverkslösningar baserade på IP-teknologi, som kombinerar våra egna lösningar med produkter från våra partners. Cygate tillhandahåller också lösningar för administration och övervakning av system och nätverk. Vår utbildningsverksamhet säkerställer att kundens IT-investeringar får ett optimalt utnyttjande.