Cygate först i Sverige med att få certifiering för Cisco ISE

Cygate är först i Sverige med att klara sin ATP (Advanced Technology Program) och därmed uppfylla Ciscos krav för att få certifiering för Cisco ISE – Identity Services Engine. En viktig pusselbit i vårt arbete att alltid bygga säkra nätverk och säker åtkomst för våra kunder. Inte minst med tanke på den enorma trenden vi ser hos våra kunder gällande trådlösa nätverk, mobilitet och åtkomst till information från smartphones eller läsplattor, säger Marie Waller, Business Manager på Cygate.

ISE:n är hjärtat i Bring Your Own Device (BYOD) och är vår Policy-server som hanterar all access, både trådat och trådlöst. Vi ser att ISE driver hela Borderless-affären och vi vet att Cygate kommer ha ett stort fokus på ISE under våren mot marknaden, säger Fiffi Hellstrand Sales Business Dev Manager på Cisco.