Ny, effektiv inomhusmodul CTC EcoZenith i350

CTC, som varit i branschen sedan 1923, har under decennier gjort sig kända för sin nya och revolutionerande teknik som använts i företagets värmepumpar. Nu är det dags igen när man lanserar en ny effektiv inomhusmodul för värmepumpar.

– Några av Sveriges mest sålda värmepumpar har nu blivit ännu bättre, säger Mats Lindgren, CTCs marknads- och försäljningsdirektör. Vår nya högeffektiva inomhusmodul gör våra värmepumpar effektivare och bättre, vilket medför stora energibesparingar för våra kunder!

CTC EcoZenith i350 är troligtvis den modernaste och mest effektiva inomhusmodulen på marknaden. CTC EcoZenith i350 har försetts med en högeffektiv teknik för varmvatten-beredning. I kombination med tex. luft-/vattenvärmepumpen CTC EcoAir 510M producerar den över 300 liter varmvatten, vilket gör den till en av de effektivaste inomhusmodulerna på marknaden.

CTC EcoZenith i350 har inbyggd värmepumpsstyrning. Den perfekta kombinationen för en komplett värmepump, är att installera den tillsammans med de effektiva luft-/vattenvärmepumparna CTC EcoAir 510M-520M, eller CTC EcoAir 406-408. Den som istället vill ha mark-, sjö- eller bergvärme väljer CTC EcoPart 406-412.

Tack vare ny effektiv isolering som ger minimala energiförluster och en kombination med någon av de varvtalsstyrda värmepumparna kan vi presentera mycket höga SCOP värden. CTC EcoZenith i350 hamnar dessutom i topp när det gäller energimärkning. Vi kan stolt visa upp A+++ i Energiklass för golvvärme och A/XL i varmvattenprestanda.

Precis som våra övriga produkter med inbyggd styrning så har CTC EcoZenith i350 pekskärm i färg med svensk text och tydliga symboler. Den har dessutom fått det vi kallar All inclusive, dvs. fabriksmonterat expansionskärl, matarkabel och framledningsgivare. Dessutom sker all el-inkoppling på plintar i toppen av produkten, allt för att installationen ska vara så smidig som möjligt.

CTC EcoZenith i350 är perfekt att använda tillsammans med tillbehöret CTC internet och appen CTC Connect. Med appen kan man övervaka och styra sin anläggning direkt via mobiltelefonen. Man kan till exempel justera temperatur eller få larm vid eventuellt ström- eller driftstopp, säger Mats Lindgren.

För mer information kontakta Mats Lindgren, mats.lindgren@enertech.se, 0372-881 26, 076-146 25 40.

CTC ingår i Enertech-koncernen. Huvudkontor och tillverkning i Ljungby. Företagets produkter säljs över stora delar av Europa.