Tre av CTC:s värmepumpar har blivit utsedda till Bra val 2020 i Folksams jämförelse av värmepumpar.

CTC:s värmepumpar utsedda till Bra val 2020

Tre av CTC:s värmepumpar har blivit utsedda till Bra val 2020 i Folksams stora jämförelse av värmepumpar. Det innebär att de presterat bäst i testet och är produkter som försäkringsbolaget rekommenderar.

– Det känns fantastiskt bra. Folksams tester är noggranna, och resultatet är ett kvitto på att vår satsning på kvalitetstänkande och innovation verkligen lönar sig, säger Mats Lindgren, marknads- och försäljningsdirektör på CTC.

Totalt har Folksam jämfört 68 värmepumpar utifrån kriterierna effektivitet, miljö, funktion och garanti. Alla pumpar som ingår i jämförelsen är godkända, men några sticker ut med högre poäng och har därför fått klassningen Bra val.

Totalt är det 20 värmepumpar som blir Bra val, varav tre stycken från CTC. Det gäller värmepumparnaCTC GSi 612, CTC EcoAir 614M och CTC EcoZenith i350.

– En värmepump är en relativt stor investering och det är inte helt lätt att orientera sig i värmepumpsdjungeln. Dessutom har olika pumpar olika effekt på klimatet. Därför vill vi med den här jämförelsen underlätta för våra kunder att göra ett hållbart val, säger Erik Arvidsson, skadeförebyggare Folksam, enligt ett pressmeddelande.

Det här betyder Bra val
För att utnämnas till Bra val av Folksam, med tillhörande symbol, ska en värmepump ha högsta poäng i jämförelsen och därmed anses som ett bra och hållbart val ur effektivitets-, miljö-, funktion och garantisynpunkt.

Läs mer om Folksams jämförelse av värmepumpar på www.folksam.se/varmepump

För mer information, kontakta gärna:
Mats Lindgren, marknads- och försäljningsdirektör CTC, 0372-881 26, mats.lindgren@enertech.se