CTC lanserar två applikationer för mobiltelefoner.

CTC lanserar två nya applikationer för smarta telefoner: dels en snabb­kalkyl som hjälper kunder att räkna fram vinsten med värmepump, dels en felsökningshjälp för installatörer/återförsäljare. Båda finns för såväl iPhone som Android.

Fler och fler VVS-installatörer utnyttjar smarta telefoner i sitt arbete. Istället för att slå i pärmar och kataloger, ringa eller använda datorn på kontoret,  så kan de snabbare och enklare lösa problem på plats ute på fältet hos kund.

Felsökningsapplikation spar tid.

Felsökningsapplikationen täcker in CTC:s värmepumpsortiment och hjälper installatören att metodiskt avhjälpa fel och driftstörningar. Istället för att leta i handböcker eller ringa CTC:s kundsupport, kan installatören enkelt hitta lösningen i sin mobiltelefon.

̶     Vi märker ett stort intresse hos installatörerna för just applikationer. Den smarta telefonen är snart ett lika naturligt verktyg som rörtången, säger Johan Liljeblad, marknads- och försäljnings­direktör på CTC.

Egen kalkyl på mindre än 30 sekunder.

För konsumenter är CTC:s nya snabbkalkyl en snabb och bra hjälp när man värderar olika uppvärmningsalternativ. Kunden knappar in nuvarande värmesystem och förbrukning. Kunden får då en kalkyl som visar ny värmekostnad + hur mycket han/hon sparar per år. Det tar mindre än 30 sekunder att få fram kalkylen.

̶     Kalkylapplikationen innehåller också en positioneringstjänst som  hjälper kunden att hitta närmsta installatör, säger Johan Liljeblad.

Länkar.

CTC:s applikationer för iPhone

CTC:s applikationer för Android: https://market.android.com/search?q=ctc

Mer information.

För mer information, var vänlig kontakta Johan Liljeblad, marknads- och försäljnings­direktör på CTC: johan.liljeblad@enertech.se, 0372-88 116, 076-141 49 90.

Följande lågupplösta bilder finns att få som högupplösta. Beställ via mejl birgitta.ahlberg@enertech.se eller ring 0372-882 55.

Bild 1.

På 30 sekunder gör du en egen kalkyl över hur mycket du tjänar på en värmepump.

Klicka för dina egna förutsättningar så räknar applikationen ut på kronan hur mycket lägre kostnader du får.

Bild 2.

Den här applikationen för felsökning är till för professionella installatörer av CTC:s värmepumpar.

Det händer sällan, men får installatören driftproblem med en CTC värmepump så är den här applikationen till stor hjälp.

Ladda ned den på din telefon och du har alltid hjälp nära till hands när du felsöker CTC EcoHeat, CTC EcoPart eller CTC EcoAir.