CTC lanserar nya CTC EcoAir villavärmepumpar.

Sveriges mest sålda värmepumpar luft/vatten för villor kommer i nya versioner. Ny kompressor och ny fläkt ökar verkningsgraden och ger en väsentligt tystare värmepump.

De tre nya villamodellerna CTC EcoAir har effekterna 6, 8 och 10 kW.

Effektivare och tystare.

Nya CTC EcoAir har flera tekniska förbättringar:

• Rekordhög verkningsgrad COP: 4,9 – ingen annan luft/vattenvärmepump har högre.
  • Rekordlågt ljud: på 10 meters avstånd endast 31, 33 och 33 dBA.
  • Producerar vatten upp till 65 °C.
  • Ger värme ända ner till −22 °C.
  • Inbyggt kondensvattenkärl.

Ny systemtank CTC EcoZenith i250.

CTC EcoAir kan antingen anslutas till befintlig panna med styrenheten CTC EcoLogic Pro eller till nya CTC EcoZenith i250 systemtank med inbyggd styrning.

̶  Nya CTC EcoZenith i250 ersätter vår trotjänare CTC EcoEl. Vår nya systemtank pro­ducerar upp till 65 °C varmvatten, har pekskärm och ny värmepumpsstyrning. Det är en flexibel systemtank på 15 kW och ger tillsammans med nya CTC EcoAir en komplett värmepumpsanläggning, säger Johan Liljeblad, marknads- och försäljnings­direktör CTC.

Enligt Boverkets byggregler BBR kräver installation i nybyggen en styrfunktion som begränsar eleffekten. Det är standard på CTC EcoZenith i250.

Nyhet: 10 års garanti.

CTC introducerar 10 års garanti utan extra kostnad för alla CTCs värmepumps­anläggningar. Försäkringen skiljer ut sig på marknaden genom att ersätta skador för dels alla delar av värmepumpen (även kompressorn), dels innerdelen (styrning o varm­vatten­beredning) för CTC EcoAir.

Energyflex: bara hos CTC.

Energyflex ger kunden friheten att komplettera med andra energikällor: solvärme, en vattenmantlad kamin, vedpanna eller poolvärme. Alltid lika enkelt med färdigt uttag och förberedd styrning.

Mer information.

För mer information, var vänlig kontakta Johan Liljeblad, marknads- och försäljnings­direktör på CTC: johan.liljeblad@enertech.se, 0372-88 116, 076-141 49 90.

CTC är ett av många starka varumärken i Enertech group som är en av de främsta europeiska tillverkarna av värmetekniska produkter på såväl hemmamarknaden som exportmarknaderna.

För olika användningsområden, från mindre villor till hyres-, industri- och kontorsfastigheter, tillhandahåller CTC ett komplett program av produkter för förnyelsebar energi som värmepumpar, ved- och pelletspannor, solvärme m.m.

CTC ingår i Enertech-koncernen. Huvudkontor och tillverkning sker bland annat i Ljungby. Företagets produkter säljs i stora delar av Europa. Redan 1923 startade CTC med att tillverka värmeprodukter.