CTC introducerar Energyflex

Aldrig har framtiden för energi varit så osäker och full av möjligheter som nu. Därför gäller det för villaägaren att undvika återvändsgränder med en, enda energilösning.

Frihet att enkelt komplettera

Installerar man en värmepump från CTC ingår Energyflex. Det ger användaren frihet att längre fram komplettera till exempel bergvärme med andra kostnadseffektiva värme­källor som solvärme. Men det finns fler exempel:

• Låta en vattenmantlad ved-/pelletskamin eller värmepump luft/vatten bidra med värme.
  • Njuta i bubbelbadet och ändå ha gott om varmvatten över till resten av familjen.
  • Låta styrsystemet välja den för tillfället mest kostnadseffektiva värmekällan.

Gemensam styrning, öppenhet för alla värmekällor

Bästa exemplet på Energyflex är den nya intelligenta allt-i-ett-tanken CTC EcoZenith. Öppen för alla typer av värmekällor och med inbyggd styrning för i stort sett allt.

̶     Allt fler villaägare efterfrågar flexibla, framtidssäkra lösningar. Olika skeden i livet ger olika krav på värmelösningar. Tillgång på olika energislag och skatter påverkar också hur villaägarna vill lösa sitt värmebehov. Energyflex gör valfriheten tydligare för kunderna  säger Johan Liljeblad, marknads- och försäljnings­direktör på CTC.

Mer information

För mer information, var vänlig kontakta Johan Liljeblad, marknads- och försäljnings­direktör på CTC: johan.liljeblad@enertech.se, 0372-88 116, 076-141 49 90.

Bilder

Bilder logotype Energyflex, och bergvärmepumpen CTC Ecoheat och allt-i-ett-tanken CTC EcoZenith finns att ladda ner på www.ctcvarme.se