CTC EcoVent i350F, ett nytt smart och tystare koncept för hus med frånluftsvärme.

– En komplett inomhusmodul med värmepumpsstyrning och integrerad ventilation som i kombination med en luft/vattenvärmepump ger en betydligt energieffektivare, smartare och tystare anläggning, säger Mats Lindgren, CTC´s marknads- och försäljningsdirektör.

Med kompressorn på utsidan av huset får du ett betydligt tystare inneklimat, eftersom vi använder uteluften för att värma huset och varmvattnet får du dessutom en bättre värmeekonomi, Smart eller hur?

För högsta energibesparing installeras CTC EcoVent i350F tillsammans med en av Sveriges mest sålda luft/vattenvärmepumpar CTC EcoAir 406. CTC EcoVent i350F ventilerar bostaden, producerar värme och varmvatten och ser alltid till att du får ett perfekt inomhusklimat. Husets värme distribueras via golvvärme eller radiatorer. Ventilations-luften i alla våtutrymmen sugs ut med hjälp av den inbyggda fläkten och bildar ett svagt undertryck som gör att luften i övriga rum ventileras bort via våtutrymmena.

CTC EcoVent i350F har utrustats med den senaste tekniken och med samma högeffektiva varmvattenberedning som bergvärmepumpen CTC GSi 12 och producerar över 300 liter varmvatten. Produktens styrautomatik har en 4,3 tums pekskärm i färg med svensk text och tydliga symboler. Produkten har smidiga modulmått, låg tyngd-punkt och levereras i tre delar för en enkel och smidig installation. Ventilations-kanalerna är optimerade för att passa de flesta förekommande ventilationsanslutningar vid utbyte av en frånluftsvärmepump.

– CTC EcoVent i350F är förberedd för tillbehör med intelligens för ventilationsstyrning och hemautomation. Dessa tillbehör kallar vi för CTC SmartControl. En styrenhet kontrollerar trådlösa signaler för temperatur, luftfuktighet och koldioxidhalt och ser till att inomhusklimatet optimeras. Vi är övertygade om att marknaden välkomnar detta nya alternativ, säger Mats Lindgren.

För mer information kontakta Mats Lindgren, mats.lindgren@enertech.se, 0372-881 26, 076-146 25 40.

Med över 90 års erfarenhet arbetar vi aktivt för ett hållbart och fossilfritt samhälle. Vi utvecklar och tillverkar alla våra värmepumpar i Småland. CTC står för trygghet, kvalitet och värme! www.ctc.se