Ett samarbete mellan Cross Sportsewear & SOFO Golf

ETT SAMARBETE MED PASSION FÖR GOLF

En runda golf på Kristianstad GK var startskottet för detta samarbete mellan Stockholmsbaserade head cover-tillverkarna SOFO Golf och Cross. Med gemensam syn på social och inklusiv golf, passion för mode och med kontor tvärs över vattnet från södermalm till Lilla Essingen fanns alla förutsättningar serverade på ett fat.

Den limiterade upplagan om 10st driver-skydd ges ut till en noga utvald skara kvinnor med driv. Detta för att hylla de befintliga, men även stödja att fler starka kvinnliga röster tar plats inom golfen. Några av de som mottagit ett kit är svenska LET-spelaren Anna Magnusson, erkände tränaren & profilen Marlene Hedblom samt golf-influencers så som tyska Diana Schneider och brittiska Katie Clarke.

Vindjackan Zephyr med tygmärken och bomber-krage i Cross damkollektion ligger till estetisk grund för klubbskyddet. Utsidan i veganskt läder har säsongens gröna nyans Milky Jade och insidan en gul mjuk fleece som omsluter klubbhuvudet. Budskapen i tyglapparna, även dem designade och sydda i Emilie & Philips källarstudio, är framtagna för att ge användaren en positiv boost på väg upp på tee med uppmaningarna ”Drive like the wind” & ”Look good, play well”. Mantran som alla kan dra nytta av ute på banan och i livet.