Vill du bo med egen brygga vid hamnbassängen? Våningen & Villan tar nu över försäljningen av Ophelias Brygga, en urban arkipelag i Oceanhamnen, Helsingborg.

Vid Helsingborgs hamninlopp och Öresund växer den nya stadsdelen Oceanhamnen fram. Det ska bli en marin stadsdel som bygger på mindre öar.

Här bor du med vattnet alldeles utanför dörren, bara en kort promenad från Knutpunkten. Kvarteret Ophelias Brygga ligger på en ö i hamnen. I kvarteret erbjuds genomtänkta lägenheter med hög grundstandard och smarta lösningar. Allt från yteffektiva 1:or med sovloft och stor balkong till etagelägenheter med 5 meter i takhöjd och egen brygga vid hamnbassängen. Längst upp i huset finns fem takvåningar med egen terrass.Till huset hör även en grön och välkomnande innergård samt två gemensamma takterrasser med grill och odlingsmöjligheter.

”Vi har inspirerats av städer som Amsterdam, där vattnet är en naturlig del av stadslivet.”
Bakom arkitekturen till Ophelias Brygga står den skandinaviska och flerfaldigt belönade arkitektbyrån LINK arkitektur samt isländska, välrenommerade Batteríið Architects. Tillsammans har de skapat en tydlig identitet för kvarteret med levande tegelfasad och detaljer i smakfulla kulörer. Effektfulla kontraster i materialvalen ger liv åt den råa och robusta fasaden. Nougat och roströda nyanser möter grafiska detaljer i grafitgrått och svart. Olikartade balkonger, franska balkonger och takterrasser bidrar till en levande miljö.

Husets stora fönsterpartier återspeglar vattnet och ger stora ljusinsläpp, oavsett årstid. Fasaden i öster mot hamnbassängen, sträcker sig ut över kajkanten. För att ytterligare förstärka kopplingen till havet planeras kajakplatser och trappor med sittplatser ned till vattnet.

PROJEKTFAKTA
Område: Oceanhamnen, Helsingborg
Ägandeform: Bostadsrätt
Antal bostäder: 126 st
Bostadsutvecklare: Magnolia Bostad
Inflyttning: 2020
Arkitekt: Link Arkitektur och Batteriið Arkitekter

Vill du veta mer om projektet?
Kom och träffa oss i vårt Showroom för att få information om lägenheterna, se bilder på projektet samt titta på en modell av huset. Vi finns på Södra Storgatan 1, Helsingborg. Öppet onsdag-fredag 11:00-18:00 samt lördag och söndag 11:00-16:00 av våra visningsvärdar. Mäklare kommer att finnas på plats på söndagar mellan 12:00-13:30.

ANSVARIGA MÄKLARE:
Morgan Alerstam
morgan.alerstam@vaningen.se

Niklas Nordh
niklas.nordh@vaningen.se

Francine Wind
francine@vaningen.se

Våningen & Villan grundades 1998 och är idag ett av de ledande mäklarföretagen i Skåne. På senare tid har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping, Stockholm samt Växjö.

Våningen & Villan är en av regionens största förmedlare av nyproduktion. På huvudkontoret har vi därför en helt egen avdelning som enbart arbetar med nyproducerade bostäder. Både nybyggda villor och spännande bostadsrätter ryms under vårt tak.

Med kompetens från nästan 100 medarbetare är vårt mål att göra varje bostadsaffär till den bästa, något som får våra kunder att återkomma gång på gång.