Fr.v. Johan Linde, VD Våningen & Villan; Morgan Alerstam, ägare HelsingHouse; Markus Åkerblom, vice VD Våningen & Villan.

Våningen & Villan värvar helsingHouse

Våningen & Villan fastighetsförmedling förstärker sin position i Helsingborg genom en sammanslagning med fastighetsmäklaren helsingHouse. Helsingborgsföretaget kommer att fortsätta sin verksamhet under Våningen & Villans varumärke.

”Vi har en gemensam syn på fastighetsförmedling i Helsingborgsregionen, varför det här känns som ett naturligt samarbete för oss”, säger Markus Åkerblom, Vice VD Våningen & Villan.

Mäklarna från helsingHouse kommer att bidra med bred erfarenhet, lokalkännedom och ett stort nätverk av mycket nöjda kunder som röstat fram företaget till Årets Mäklare hela tre år i rad. Med hjälp av Våningen & Villans starka marknadsföring, varumärkesposition och framgångsrika affärsmodell ser framtiden i Helsingborg mycket ljus ut.

Roger Billsten och Morgan Alerstam, som äger helsingHouse, ser sammanslagningen som en möjlighet att kombinera två starka varumärken och växla upp ytterligare en nivå för att ge Helsingborgarna en ännu bättre mäklartjänst.

”Med energi och kreativitet har helsingHouse vunnit kundernas förtroende. Vi vet att vi kan förvalta det förtroendet och addera mervärden till Helsingborgsbornas bostadsaffärer” säger Johan Linde, VD Våningen & Villan.

Just mervärden är något som Våningen & Villan arbetat framgångsrikt med tidigare och kommer att fortsätta med i Helsingborg. I mäklartjänsten ingår valet av två av fem möjliga mervärden. Flyttstädning och homestyling är två av de mest populära alternativen som har hjälpt till att sätta Våningen & Villan på kartan.

Våningen & Villan grundades 1998 och är idag ett av de ledande mäklarföretagen i Malmö, Lund, Helsingborg, Svedala och på Näset.

Med hjälp av vår unika affärsmodell skräddarsyr vi kommande bostadsaffärer efter kundens behov och önskemål. Allt för att bostaden ska bli såld till bästa pris för bästa möjliga arvode, samtidigt som säljprocessen ska vara så enkel och bekymmersfri som möjligt.