Våningen & Villan utsedd till Gasellföretag av Dagens Industri – igen!

Våningen & Villan utsedd till Gasellföretag av Dagens Industri – igen!

Varje år utser Dagens industri Sveriges mest snabbväxande företag. Våningen & Villan fortsätter sin framgångssaga och har även i år utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri.

För snart 20 år sedan inledde Våningen & Villan sin resa då Johan Linde öppnade sitt första mäklarkontor i Slottsstaden Malmö. 10 000-tals bostadsaffärer senare består företaget av ca 80 anställda fördelade över 13 kontor i hela landet, från Trelleborg i söder till Stockholm i norr. Under 2017 har företaget utvecklats ytterligare genom att bland annat öppnat upp för franchisetagare och möjlighet till partnerskap för framgångsrika fastighetsmäklare inom företaget.

”Bostadsmarknaden och förutsättningarna i mäklarbranschen förändras i rask takt vilket ständigt öppnar upp nya möjligheter. Det gäller att ta vara på dessa och vara snabbfotad i branschen, både när det gäller marknadsföring och kundvård. Genom ett unikt koncept där kunden själv är med och skräddarsyr sin bostadsaffär har vi nått stora framgångar. Våningen & Villan är även en av de främsta förmedlarna av nyproduktion i södra Sverige vilken är en annan stor framgångsfaktor. Att bli utsedd till Gasellföretag är ytterligare ett bevis på vårt driv och nytänkande” menar Johan Linde, VD och grundare.

Utmärkelsen årets GasellSedan år 2000 utser Dagens industri varje år de snabbast växande företagen i Sveriges 21 län. För att bli ett gasellföretag krävs att följande kriterier uppfylls

- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt
- sunda finanser

Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

Våningen & Villan grundades 1998 och är idag ett av de ledande mäklarföretagen i sydvästra Skåne.
På senare tid har vi även expanderat till Norrköping, Nyköping samt Stockholm.

Våningen & Villan är en av regionens största förmedlare av nyproduktion. På huvudkontoret har vi därför en helt egen avdelning som enbart arbetar med nyproducerade bostäder. Både nybyggda villor och spännande bostadsrätter ryms under vårt tak.

Med kompetens från över 70 medarbetare är vårt mål att göra varje bostadsaffär till den bästa, något som får våra kunder att återkomma gång på gång.

Tilda Valeus Feldt

Presskontakt CMO 0730 96 16 26