Lidija Jakob och Patrik Truedsson frontar Våningen & Villans nya mäklarkontor på Ahrenbergsgatan i östra Malmö.

Våningen & Villan öppnar nytt mäklarkontor i Malmö

Nu öppnar Våningen & Villan sitt sjunde mäklarkontor i Malmö.
– Som jag har längtat efter detta, säger Lidija Jakob, fastighetsmäklare och delägare på Våningen & Villan Malmö Öster.

Mäklarföretaget Våningen & Villan är sedan i våras en del av Croisette Real Estate Partner. Båda bolagen har sitt huvudsäte i Malmö, och under 2023 flyttar de till ett gemensamt huvudkontor som just nu är under uppbyggnad på Hyllie. Och trots bistra tider väljer Våningen & Villan nu att etablera nytt kontor i staden.
– Visst blåser det snålt på bostadsmarknaden, men draken lyfter i motvind. Med en så otroligt kompetent mäklare som Lidija Jakob i spets för den här satsningen på Malmö Öster så är jag inte ett dugg nervös. Lidijas starka driv, nätverk och team gör att det här kommer bli succé, säger Johan Linde, grundare och koncernchef Våningen & Villan.

Malmö hemmaplan

Det var just i Malmö som Johan Linde startade Våningen & Villan 1998. Även om mäklarföretaget nu tillsammans med Croisette expanderar nationellt såväl som internationellt kommer Malmö alltid vara hemmaplan.
– Vår expansion framåt är nationell och internationell, men vi kommer också arbeta hårt på att stärka oss ytterligare på befintliga orter. Som det ledande mäklarföretaget i Malmö kommer vi fortsätta att växa på ett smart och hållbart sätt med rötterna djupt rotade i den skånska myllan, säger Johan Linde.

Duo blir trio

Utöver Lidija Jakob är det Patrik Truedsson som från start bemannar det nya mäklarkontoret på Ahrenbergsgatan i östra Malmö. Efter årsskiftet kommer en tredje mäklare att ansluta, och på sikt räknar man med att bli fyra mäklare på kontoret.
– Som jag längtat efter detta! Jag har mäklat i och omkring Malmö i många år nu. Den här satsningen har jag drömt om att få göra länge, att det nu går i lås känns otroligt inspirerande. Jag känner tacksamhet och ödmjukhet, men framförallt är jag och mitt team taggade till tänderna. Framåt! säger Lidija Jakob, fastighetsmäklare och delägare i Våningen & Villans nya Malmö Öster-kontor.