Per Svensson (till vänster) och Jesper Rindmo sätter Våningen & Villan på Göteborgskartan.

Våningen & Villan öppnar i Göteborg

Nu etablerar sig mäklarföretaget Våningen & Villan i Sveriges näst största stad.
– Det tog oss 24 år men nu är vi äntligen här, säger Våningen & Villans vd Johan Linde.

Johan Linde grundade Våningen & Villan i Malmö 1998. Idag har mäklarföretaget tjugotalet kontor från Trelleborg till Stockholm och nyligen öppnade de sitt första utlandskontor, i spanska Marbella. Göteborg har dock varit en vit fläck på Våningen & Villans karta - fram till nu.
– Göteborg har under lång tid funnits högt på listan över städer vi vill etablera oss i. Nu har vi rätt kompetens och samarbetspartner för att kunna sätta denna plan i verket, säger Johan Linde.

Ny samarbetsform

Den samarbetspartner Johan Linde syftar på är Croisette Real Estate Partner. Croisette beskriver sig själva som fastighetsbranschens mest expansiva och nytänkande rådgivare. Nu går företaget in i ett helt ny typ av samarbete för att utmana branschen ytterligare. Per Svensson, vd Croisette, förklarar:
– Företagstekniskt bildar vi ett nytt bolag som drivs tillsammans med Våningen & Villan. Via detta bolag startar vi i franchiseform upp Våningen & Villan i Göteborg. Det här är ny mark för oss, men då det ligger i Croisettes dna att företräda fastighetsbranschens mest progressiva kunder känns det både självklart och fantastiskt att inleda det här samarbetet med just Våningen & Villan, säger Per Svensson.

Hittar hem i karriären

Första fastighetsmäklare på plats på mäklarkontoret på Vasagatan 43 i Göteborg är Jesper Rindmo. Han kommer närmast från Våningen & Villans verksamhet i Malmö. Nu tar han steget upp till franchisetagare och börjar bygga sitt eget mäklarteam i Göteborg.
– Göteborg förtjänar ett mäklarföretag som Våningen & Villan med den breda kvalitetstjänst vi kan erbjuda. Att få genomföra denna satsning med Croisette Real Estate Partner känns väldigt inspirerande, och på ett personligt plan känns det verkligen som att hitta hem i karriären, säger Jesper Rindmo.

Jesper Rindmo, fastighetsmäklare Våningen & Villan
E-post: jesper.rindmo@vaningen.se