Våningen & Villan Nybyggt tar projekten hela vägen, från idé till verklighet, och bistår med full kompetens inom alla segment.

Powerwomen – Framgångsfaktorn hos Våningen & Villan Nybyggt!

Det är nog, om vi tänker efter, ganska vida känt att kvinnor utan att generalisera har närmre till känslor och större förståelse för livets olika skeden. Förmågan att känna in och möta medmänniskor i livets olika skeden. Inte sällan en bättre lyssnare och sätter behovet och behovsanalysen i centrum.

Är det en slump att Våningen & Villans team Nybyggt, som också vann branschens förtroende genom att koras till Årets Mäklarkontor av Hemnet, lyckats så väl?

Genom att sätta såväl kunden såsom byggherrens intressen i främsta rummen leder detta gång på gång till slutsålda projekt med nöjda parter. Erfarenheten och det know-how som krävs vid förmedling av nyproduktion skiljer sig markant från konventionellt mäkleri och här gäller det att kunna bygga och visualisera bostadsdrömmar, menar Johan Linde, VD Våningen & Villan.

- Man kan lätt tro att vi endast kvoterat in kvinnor men så är inte fallet. Kompetensen däremot har allt som oftast legat högre bland de kvinnliga mäklarkandidaterna som sökt sig till teamet och drömjobbet. Något som färgar vardagen och leder till att de duktiga projektledarna i sina försäljningsroller trivs och utvecklas, berättar Jenny Hylén, avdelningschef med mångårig erfarenhet just inom nyproduktionssektorn.