I Studio Kultur kommer 32 moderna bostadsrätter byggas

Nu startar försäljningen av Studio Kultur – nybyggda bostäder i det legendariska KB-huset

Croisette är glada att tillkännage att försäljningen nu startar för det spännande projektet Studio Kultur, beläget i den tidigare legendariska rockklubben Kulturbolaget i Malmö. Projektet innebär en omfattande ombyggnation av den historiska byggnaden till 32 moderna bostadsrätter, samtidigt som bottenvåningen förblir publik med en inbjudande saluhall.

Äntligen är det dags att starta försäljningen av Studio Kultur i KB-huset på Bergsgatan. Den befintliga fasaden kommer att bevaras och restaureras, medan byggnaden förses med tre nya våningar. Högst upp i huset byggs en takträdgård och bastu med ett fantastiskt panoramafönster, vilket erbjuder en unik möjlighet för avkoppling med utsikt.

Lägenheterna kommer att variera mellan 1-4 rum och kök, inklusive en etagelägenhet. De är utformade med ljusa och luftiga interiörer samt högkvalitativa materialval. Bland dessa kan nämnas ljusa parkettgolv, karaktärsfulla betongtak i kombination med elegant mörk ek i paneler, kök och garderober. Badrummen är stilfulla med smaragdgrönt kakel och matchande inredning i mörk ek. Generösa fönsterpartier släpper in rikligt med ljus och skapar en känsla av rymd och öppenhet.

"Det blir 32 synnerligen välplanerade bostäder i olika storlekar och prisklasser. Alla lägenheterna får tillgång till en takträdgård. Det blir något alldeles extra – här bor du verkligen som en rockstjärna," säger Jenny Hylén, fastighetsmäklare och avdelningschef på Croisettes nyproduktionsavdelning.

Byggherre för projektet är Tidrum, och det är ritat av den erkända arkitektfirman Krook & Tjäder.