På bild från vänster; Johan Linde Head of International Residential, Sofi Fridolf Sales manager och Per Svensson CEO & Founder

Johan Linde: God framtidstro på bostadsmarknaden trots räntehöjning

Nu på morgonen höjde Riksbanken styrräntan med förväntade 0,25% allt i linje med förväntningarna och vad som kommunicerats tidigare.

Förutsägbarheten i den nu aktuella räntebanan skapar en tilltro och balans på fastighetsmarknaden om än högre marknadsräntor givetvis medför ökade lånekostnader.

Högst troligt med den transparens som finns i dagens informationssamhälle finns det med i framtidsprognoser och kalkyler för hushållen. Vi närmar oss snart räntetoppen varvid t.ex. ett bostadsköp verkligen kan bli fördelaktigt under hösten och vintern. Insteget att köpa eller byta boende på den platå vi befinner oss blir en favör både på kortare och längre sikt.

Adderar vi där till en inbromsande inflation finns en god framtidstro för bostadsmarknaden. Kanske är det läge att bjuda hem en mäklare för att få veta aktuellt värde för just din bostad? Varmt välkommen att kontakta oss. Vi får bostäder sålda!

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschens mest expansiva och nytänkande rådgivare. Croisette erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom fastighetsförmedling, fastighetstransaktioner, fastighetsvärdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, digital fastighetsförvaltning, försäkringsförmedling.

Johan Linde

Head of international Residential 0709 98 11 77 Johan Linde