Som city, fast på Sorgenfri!

Industrial Corner - Kreativa bostadsrätter med urbana drömmar på Sorgenfri

Våningen och Villan Fastighetsförmedling i samarbete med Skånevärden startar nu försäljningen av 54 unika och prisvärda bostadsrätter i Malmö. Den framväxande stadsdelen i Sorgenfris industriella utkant utökas med moderna bostäder med industrialism, Bauhaus och en stor smula New York som främsta inspiration. Här möts prisvärt boende och urbana designdrömmar.

Industrial Corner kommer att uppföras i en vädertålig stil med en stabil stenstomme omsluten av schatterat tegel. Arkitekt Marius Lorentzon har skapat kreativa lokaler förpackade i rött, grått och svart. Den industriella tanken går som en röd tråd genom rostfria köksbänkar och inslag av råbetong.

Här erbjuds smarta hem och inspirerande ”bokaler” för kreatörer, konstnärer och entreprenörer. Boende och besökare hälsas välkomna av glasade entrédörrar. Den skyddade innergården lockar med uteplatser för årets alla tider. De redan goda transportmöjligheterna förstärks av nytänk som en servicestation för cyklar, tillgång till bilpool samt en displaytavla som håller koll på kollektivtrafiken.

Industrial Corner kommer att bli ett nytt arv på historisk mark i en miljö som andas framtidstro och vision. Boende blir pionjärer i en framväxande stadsdel full av entreprenörskap och kreativitet på ett smart läge. Värnhems kommunikationer, S:t Knuts mysiga fik och Håkanstorps härliga trädgårdar finns bara en kort promenad bort. Det blir city – fast på Sorgenfri!

Våningen och Villans VD Johan Linde berättar: ”Det här kommer att ligga bra till, riktigt bra! Det blir Manhattan Transfer som möter Malmö Midtown”.

Den råa, industriella karaktären gör sig utmärkt som bas med stora möjligheter för en personlig inredningsstil. Inredare Annika Wallentin utvecklar: ”Det här är verkligen ett unikt projekt med de industriella och råa ytorna interiört samt en exteriör som för tanken till Meatpacking District i New York”.

Inflyttning börjar sommaren 2018. Redan idag går det bra att anmäla intresse till Våningen och Villan Fastighetsförmedling.

Våningen & Villan grundades 1998 och är idag ett av de ledande mäklarföretagen i Malmö, Lund, Helsingborg, Svedala och på Näset för succession och nyproduktion.

Med hjälp av vår unika affärsmodell skräddarsyr vi kommande bostadsaffärer efter kundens behov och önskemål. Allt för att bostaden ska bli såld till bästa pris för bästa möjliga arvode, samtidigt som säljprocessen ska vara så enkel och bekymmersfri som möjligt.