Foto: Niklas Nilund.

Här skrivs en helt ny historia.

Nyproduktionen i Malmö är på gång! I torsdags gick startskottet för PEABs nya bostadskvarter Kv Varvskajen som ligger på anrik gammal Kockumsmark i Varvsstaden, Malmö. Våningen & Villan bjöd tillsammans med PEAB in till bostadsvernissage i en av de gamla Kockumshallarna på området, som för allmänheten varit helt stängt de senaste 30 åren. Intresset var rekordstort och på bara tre dagar fick vi in imponerande 160 stycken bokningsanmälningar till de 128 bostäderna.

Vad sägs om etagelägenheter med upp till 3,5 meters takhöjd eller kajkantade lägenheter i huset med 11 våningar som spejar mot både land och hav. Eller kanske någon av de ytsmarta citystudios faller dig i smaken? Allt med tydliga inredningslinjer speciellt framtagna för området, projektet och de unika cityhemmen. Bland Kv Varvskajens 128 lägenheter blir allt möjligt och här bor du mitt i navet mellan pulserande stadsliv, Västra Hamnens atmosfär och flanörstråk samt nästgårds med Dockan som växt fram som en de mest populära bostadsområdena på Malmökartan.

Men det är inte bara arkitekturen och läget och som är smakfullt. På andra sidan kanalen ligger Malmö Saluhall - paradiset för matälskare. Med anor från 1800-talet kombinerat med modern arkitektur är saluhallen en naturlig förlängning av Varvsstaden. Där dåtid möter nutid formas framtiden.

Välkommen till Kv Varvskajen, här skrivs en helt ny historia.

För mer information om projektet kontakta;

MARIA DAHL

Reg. Fastighetsmäklare

Mobil 0708 17 58 96 | Malmö 040 98 11 77

maria.dahl@vaningen.se | www.vaningen.se

EMELIE HENRIKSSON

Reg. Fastighetsmäklare

Mobil 0708 23 09 56 | Malmö 040 98 11 77

emelie.henriksson@vaningen.se | www.vaningen.se

Låt Våningen & Villan Nybyggt hjälpa dig att förverkliga din dröm! Både nybyggda villor och spännande bostadsrätter ryms under vårt tak. Vi samarbetar med både större och mindre byggherrar, för att få en bredd i utbudet och kunna erbjuda nyproducerade bostäder i alla prisklasser på tilltalande lägen. Detta gör att vi kan stoltsera med branschens nöjdaste kunder år efter år!

När du köper en nyproducerad bostad via Våningen & Villan låter vi dig ta del av vårt fördelaktiga förmånspaket. Det är bekvämt, heltäckande och framförallt tryggt.