Croisettes huvudkontor i Malmö är nominerat till Sveriges snyggaste 2023

Croisettes huvudkontor nominerat till Sveriges snyggaste kontor

Croisette, en av Sveriges ledande fastighetsrådgivare, har nyligen flyttat in i sitt nya huvudkontor i Malmö. Kontoret är en spektakulär blandning av rosa nyanser, stilsäkra möbler och kreativ design. Croisette vill med sin inredning utmana normerna i en annars gråskalig bransch och visa att allt är möjligt.

Croisette Tower är en modern, nybyggd fastighet i Hyllie Malmö, kontoret om ca 900 kvm är placerat högst upp i huset med en fantastisk vy över Öresundsbron. Kontoret har designats av inredare Louise Kristoffersson på Homestyling Sverige, i samarbete med arkitektbyrån Tengbom och leverantören Cirkulär Interiör. Projektledare för flytten var Nicole Anderberg från Croisette.

Det som slår en när man besöker kontoret är den rosa färgen som genomsyrar hela miljön. Rosa sägs representera bland annat positivitet, lekfullhet och mod – egenskaper som Croisette vill förmedla genom sin verksamhet.

Kontoret är inte bara rosa, utan också hållbart. Croisette har återbrukat så mycket möbler som möjligt från sitt tidigare kontor, om än i nya rosa kostymer. Dessutom har de valt material som är slitstarka och lätta att underhålla. Det är viktigt för Croisette att ta ansvar för miljöpåverkan och visa att man kan skapa en fantastisk arbetsplats med minimalt avfall.

”Vi vill visa att vi är ett bolag som vågar sticka ut. Vi har ett kontor som speglar vår passion, kreativitet och vision. Jag har också utgått från en teori om att rosa signalerar att allt är möjligt, vilket jag tycker karaktäriserar bolaget väldigt mycket. Vi lämnar ingenting åt slumpen och hoppas att vårt kontor ska inspirera både kunder och kollegor i branschen” säger grundaren och VD Per Svensson.

Tävlingen "Sveriges snyggaste kontor" arrangeras av Lokalnytt, Fastighetssverige och Nordic Property News. Vinnaren utses den 16 november på Den stora kontorsdagen.

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschens mest expansiva och nytänkande rådgivare. Croisette erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom fastighetsförmedling, fastighetstransaktioner, fastighetsvärdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, digital fastighetsförvaltning och försäkringsförmedling.