Croisette rådgivare när Beijer säljer i Växjö

Croisette rådgivare när Beijer säljer i Växjö

Beijer Byggmaterial har avyttrat fastigheten Pressaren 13 i Växjö till Alhansa Fastigheter. Croisette Real Estate Partner har varit säljarens rådgivare i affären.

Fastigheten ligger i verksamhetsområdet Västra Mark och rymmer ca 5 200 kvadratmeter uthyrbar area. Beijer har verkat i fastigheten i många år men lämnar under våren 2024 för nybyggda lokaler i närheten av köpcentret Grand Samarkand.

Affären har genomförts i bolagsform och fastigheten tillträddes den 3 april.

– Fastigheter inom lager-/lättindustrisegmentet är alltjämt attraktivt bland investerare. Vår industrirapport för 2023 visar att vakansgraden i Sveriges totala industristock ligger runt 2,5% vilket är en av drivkrafterna bakom de senaste årens ökande intresse. Vi är glada över förtroendet vi fått av Beijer och vill passa på att tacka båda parter för en smidig process, säger Joakim Grunditz, Head of Transactions Gothenburg på Croisette Real Estate Partner.