De nominerade till Malmö Greater Copenhagen Business Award. Per Svensson, VD Croisette i mitten främre raden.

Croisette nominerade till Malmö Greater Copenhagen Business Award

Croisette är stolta över att vara en av de tre nominerade i kategorin Malmö Greater Copenhagen Business Award på Malmö Näringslivsgala 2024.

Malmö Greater Copenhagen Business Award går till en person, organisation eller företag i Greater Copenhagen regionen som gjort och kan komma att fortsätta göra en betydande insats för näringsliv, innovation, forskning och entreprenörskap i regionen. Det ska finnas en tydlig positivt tillväxt- eller arbetsmarknadskoppling på tvärs av Öresund.

Nomineringen lyder; En rosa och snabbväxande utmanare som började med att förnya branschen för fastighetsrådgivning och därefter vidgat såväl erbjudandet som den geografi de arbetar inom. Under 2021 startades ett danskt dotterbolag och två år senare inleddes en satsning på att hjälpa danska kunder att köpa bostad på den svenska sidan Öresund, ett konkret bidrag till integrationen över Öresund med en positiv påverkan såväl inom näringslivet som för bostadsmarknaden.

"Vi är mycket hedrade över denna fina nominering. Det inspirerar oss att fortsätta vår positiva påverkan på Öresundsregionens tillväxt och utveckling" säger Per Svensson, grundare och VD Croisette.

Redan 2020 blev Croisette och Per Svensson uppmärksammade vid Malmö Näringslivsgala och vann det prestigefyllda priset som Årets Näringslivsrookie.

Varje år arrangeras Malmö Näringslivsgala, där en jury bestående av tidigare pristagare och andra aktörer inom näringslivet utser vinnare i olika priskategorier. Galans övergripande syfte är att samla, inspirera och belysa Malmös mångfacetterade näringsliv.

De två andra finalisterna i kategorin är Malmö Arena och Bryggeriets Gymnasium. Malmö Näringslivsgala 2024 äger rum den 27 februari på Malmö Live.