Illustration MG Park Eskilstuna

Croisette fortsätter sitt framgångsrika samarbete med MG Real Estate

Croisette och MG Real Estates framgångsrika samarbete fortsätter - denna gång för MG PARK ESKILSTUNA.

MG Real Estate kommer att uppföra ett toppmodernt lager på 56 000 kvadratmeter. Byggnationen är redan igång och förväntas vara klar under första kvartalet 2025. Lagret har direkt tillgång till E20 och järnvägen, vilket bidrar till effektiv drift och distribution och omlastning av produkter.

"Vårt samarbete med MG Real Estate går tillbaka till 2020 när vi hade äran att arbeta med uthyrningen av MG PARK MALMÖ. Vårt senaste gemensamma projekt var i Västerås där vi förmedlade en affär med e-handelsföretaget Twistshake på över 10 000 kvm. Nu ser vi fram emot ett framgångsrikt samarbete även i Eskilstuna, där vi redan har flera intressanta dialoger med potentiella hyresgäster" säger Peter Bergquist, Deputy CEO & Head of Leasing, Croisette och Max Magnusson, Director, Croisette

MG PARK ESKILSTUNA - FAKTA OCH SIFFROR
• Lagerenheter: cirka 11 000-56 000 kvm
• Takhöjd: 11,70 meter fritt utrymme under takbalkarna
• Golvbärförmåga: från 5 ton/kvm
• Kontor från 160 kvm
• Parkering: Avställningsområde för lastbilar, cykel- och bilparkering, laddningsstationer för elbilar
• Lastportar: Marknivåportar, vädersäkrade lastportar
• Tillgänglighet via järnväg
• Specialbehov anpassas efter kundens krav, t.ex. temperaturkontroller, farligt gods etc.
• Miljöcertifiering, solpaneler