Croisette förmedlar ytor åt Onemotion IMC på Vallgatan 25 i Göteborg

Croisette förmedlar ytor åt Onemotion IMC på Vallgatan 25 i Göteborg

Croisette Real Estate Partner har varit rådgivare i uthyrningen av Vallgatan 25 i centrala Göteborg. Lokalen om 117 kvadratmeter kommer att nyttjas som kontor till hyresgästen Onemotion IMC som flyttar in 1 september 2023.

Onemotion IMC är en av Sveriges största kommunikationsbyråer med ett brett erbjudande inom kommunikationslösningar som omfattar såväl strategisk kommunikation, monter- och eventproduktion och designtjänster. Byrån har ca 80 anställda och kontor i såväl Göteborg som Stockholm.

De senaste åren har Göteborgskontoret haft stor tillväxt varför Croisette Real Estate Partner anlitats för att finna nya och större lokaler. Valet föll på lokalen på Vallgatan 25, en ny modern lokal med sin unika karaktär, högt i tak med vackra stuckaturer och bevarade kakelugnar. Lokalen får en flexibel planlösning där personalen kommer sitta i ett öppet kontorslandskap med tillgång till flera mötesrum som också kan anpassas varefter verksamheten växer.

– Vi har hittat den lokal vi letat efter en längre tid, med mycket charm men ändå en bra arbetsmiljö och goda expansionsmöjligheter, faktorer som är viktiga för vårt snabbt växande Göteborgskontor, säger Niclas Wejrot, Regionchef väst, Onemotion IMC AB.

Fastighetsägare är Wallenstam.

Amanda Olofsson, Associate Croisette Real Estate Partner