Kronprinsen - Malmös stolthet sedan 1964

Croisette förmedlar exklusiva penthousevåningar i Kronprinsen

Croisette har fått det fina uppdraget av Heimstaden att förmedla åtta exklusiva penthousevåningar högst upp i det ikoniska landmärket Kronprinsen i Malmö. Dessa skräddarsydda etagelägenheter, belägna på våning 26-27, erbjuder enastående panoramavyer över både stad och hav under den ljusblå "Malmöhimmelen".

Före detta Överstens lokaler förvandlas nu till enastående hem som verkligen höjer sig över mängden. Våningarna kommer att vara 115-130 kvm stora och erbjuder en magnifik och komfortabel livsstil på en av Malmös bästa adresser.

"Vi är stolta över att få förmedla dessa premiumbostäder i Kronprinsen. Dessa lägenheter erbjuder inte bara en fantastisk utsikt och en modern livsstil, utan de utgör också en del av Malmös historia och framtid" säger Jenny Hylén, ansvarig Croisette Nybyggt.

Kronprinsen, ett av Malmös mest välkända landmärken, är en symbol för staden. Nyligen renoverades både fasaden och köpcentrat i bottenplan, som nu innehåller allt man kan tänkas behöva som boende. Kronprinsen ägs av Heimstaden och vann nyligen priset Commercial Space of the Year på NCSC Awards.

"Kronprinsen är en ikonisk byggnad som betyder mycket för Malmöborna vilket vi har haft i åtanke när vi rustat upp byggnaden. Med moderniseringen av Kronprinsen har vi hela tiden haft inställningen att variation skapar attraktion och just därför tror vi att etagelägenheter i gamla Översten blir ett positivt tillägg. Dessa unika lägenheter kommer stärka bilden av Malmö som attraktiv plats att bo på" säger Mia Boyum, projektledare på Heimstaden.

Bakgrundsinformation: Kronprinsen stod klar 1964 och var då med sina 27 våningar Malmös högsta byggnad. Initiativtagare till Kronprinsen var byggherren Hugo Åberg, vars inspirationskällor var såväl amerikanska skyskrapor som Milanos Palazzo Pirelli. Efter en omfattande renovering har Kronprinsen nyligen förvandlats till en trevlig och inbjudande mötesplats. Renoveringen har skett med varsam hand och med omtanke om såväl historiens vingslag som framtiden. Heimstaden har ägt Kronprinsen sedan 2021.