Bild från tvårummaren som Croisette förmedlat i Karlatornet

Croisette förmedlar exklusiva bostäder i Karlatornet – Nordens högsta skyskrapa

Croisette har fått det prestigefyllda uppdraget att förmedla flera bostäder i Karlatornet, Göteborgs mest spektakulära skyskrapa.

Karlatornet utgör ett arkitektoniskt mästerverk som majestätiskt reser sig ca 245 meter över Göteborgs skyline. Med sina 73 våningar är Karlatornet inte bara den högsta byggnaden i Norden utan även en symbol för staden. Byggnadens unika design och höga standard har dragit till sig internationell uppmärksamhet och erkännande. Inom dess väggar erbjuds en rad fantastiska faciliteter, inklusive ett gym, kylrum i entréplanet för matleveranser, spa, restaurang, biorum och till och med ett exklusivt hund-spa. Höjdpunkten är utan tvivel våning 69, där man kan avnjuta en hisnande utsikt från den spektakulära skybaren.

Karlatornet, designat av Skidmore, Owings & Merrill, samma arkitektfirma som står bakom några av världens mest ikoniska skyskrapor såsom Burj Khalifa i Dubai och One World Trade Center i New York, är en manifestation av modern arkitektur och design.

"Som fastighetsmäklare är vi stolta över att kunna erbjuda flera unika lägenheter i det fantastiska Karlatornet. Vår första försäljning, en tvårummare på våning 22, möttes av stort intresse och såldes efter bara några dagar. Vi ser fram emot att förmedla fler bostäder i detta enastående projekt som passar perfekt med vår arbetsfilosofi och vårt internationella samarbete med Knight Frank" säger Jesper Rindmo, Delägare och Fastighetsmäklare på Croisette Real Estate Partner i Göteborg.

De 611 lägenheterna i Karlatornet beräknas att vara inflyttningsklara sommaren 2024 enligt Serneke som utvecklar och bygger Karlatornet.

Regioner

Croisette Real Estate Partner är fastighetsbranschens mest expansiva och nytänkande rådgivare. Croisette erbjuder kvalificerad och långsiktigt hållbar rådgivning inom fastighetsförmedling, fastighetstransaktioner, fastighetsvärdering & analys, lokalförmedling, kompetensförsörjning, digital fastighetsförvaltning och försäkringsförmedling.

Jesper Rindmo

Fastighetsmäklare 0709-13 13 79